Nekromanti Terra One från Neogames?

Benax_UBBT

Veteran
Joined
6 Jan 2001
Messages
75
Är det någon här som vet hur långt detta spel har hunnit i produktionen? Eller om det kommer att släppas över huvudet taget? Eller om det är ett nytt Offensiv-projekt och jag skall sluta hoppas förrän det har varit på tryckeriet i några år....

/Benax
 

Pale Imp

Swordsman
Joined
11 Feb 2002
Messages
448
Location
Boden
Menar inte att gnälla, men du kanske är på fel forum.

Impen - Gnäller lite ialla fall :gremgrin:
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,640
Location
Uppsala
Re: Terra One från Neogames? (OT)

Jag har sett den här kommentaren förut. Säger en sak - SLUTA. Låt de som är moderatorer sköta det de ska istället, och låt saker vara som ni inte kan påverka.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Typ.

Typ så, iallafall när någon skriver på RÄTT forum, som nu Benax gjorde. Annars tycker jag personligen att det är okej att peka ut vilket forum som är det rätta, men då ska det vara artigt. Det är så lätt att ta illa upp om man får ett meddelande med BARA kritik.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Är det någon här som vet hur långt detta spel har hunnit i produktionen? Eller om det kommer att släppas över huvudet taget?

Det ser ju litet mörkt ut... Ett annat spel som de planerar (Phobia) har funnits i releaseplanen i flera år, har missat flera releasedatum och är fortfarande inte ute (kommer _kanske_ nästa år). Om Terra One inte ens hunnit in i releaseplanen skulle jag tro att det är många år kvar tills det kommer ut.

Om du vill spela med neogamesregler i rymden skulle mitt tips vara att ta Neotech, köpa några GURPS-moduler som hanterar SF och rymdgrunkor och hitta på resten själv. Mer jobb kanske men det låter dig spela ganska snart :gremsmile:
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Terra One filas det lite på i nuläget, men mer än så vet jag inte. Bland annat räknades det på hur man skall kunna göra en bra och snygg stjärnkarta :gremcrazy:

/RD
 

Ezzy

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
213
Location
----
stjärnkartor[OT]

usch ja! :C| jag har tänkt en del på det... hur i helvete ska man kunna få det att se vettigt ut i 2d? det bästa jag har sätt är nar mar ritar ut linjer för hur högt/lågt dom ligger och visar det ur något snett perspektiv... men då blir det löjligt jobbigt att räkna ut hur långt det är mellan stjärnorna... jaja... ska bli kul att se hur neogames gör...
 
Top