Nekromanti Terminator

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Ja-hopp... då har en trailer för Genesys till slut set dagens ljus... eller ja... morgonens än så länge i alla fall.

Trailern är helt ok, kan inte precis säga att där är något som igentligen sticker ut som något dåligt i den. Vi få se lite Arnold, och det verkar som om dom har gått vägen som det ryktades att dom skulle gå med hans karaktär (och den spekulation som jag personligen föredrog då också), dock så kan man ju inte vara helt säker förrän man sätt filmen ju.

Trailern var helt klart bättre än jag hade förväntat mig i vilket fall som helst.

Vi får väl se om filmen är något att ha dock. Juli nästa år verkar vara när den kommer ut.

 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,783
Kanske att filmen blir något att ha, men det var en rätt medioker trailer tyckte jag. Konstigt klippt, malplacerad musik... fick inte någon "det här måste ses!"-känsla av den. John Connor var sjukt okarismatisk. Men filmen i sig lär väl bli bättre än Salvation iallafall ;)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,585
Location
Rissne
Jag tror det blir asbra, och fick rysningar. Jag gillade hur de byggde upp just mot att "allt förändrats" så att säga. Det jag gillar i T2 är ju mycket den där ganska simpla men effektiva tidsresegrejen, och det här tyckte jag kändes som ett schysst sätt att förvirra den en smula. Och tidsreseplots mår såklart bra av att vara förvirrande. Sen verkade den bli rejält urballad också, och det är ju alltid ett plus.

Jag gillade å andra sidan Salvation asmycket...

Jag kommer definitivt behöva se den här.
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Jag gillade Salvation när jag såg den, men suget att se om den har uteblivit. Den nya verkar bli en upprepning: rejäl underhållning (på bio) för stunden, sedan ser jag hellre om första filmen en gång till.
 

Bezant

Veteran
Joined
23 Nov 2014
Messages
166
Förstår inte riktigt tidslinjen.....
Är det en reboot? Eller har en hoptrassling skett med de olika tidslinjerna, att 1-3:an har skett, men för varje film har det blivit tidsändringar. Judgement Day inträffade senare med lite historieändringar om man ser till 2:an och 3:an, men sen skapades också AI:n Skynet oberoende av dessa händelser, för att sedan skapa tidsmaskinen för att rädda sig själv. Vilket sen skapat olika tidslinjer för varje film som nu skapat en egen. Eller är det en reboot?? :confused:
 

Bezant

Veteran
Joined
23 Nov 2014
Messages
166
Voldstagg13;n55561 said:
Jag gillade Salvation när jag såg den, men suget att se om den har uteblivit. Den nya verkar bli en upprepning: rejäl underhållning (på bio) för stunden, sedan ser jag hellre om första filmen en gång till.
För Salvation-triologin blev väl skrotad, right? Tre hela filmer som skulle kulminera med att Skynets huvudprocessorer blev sprängda - men som i eftertexterna hunnit skicka iväg en terminator tillbaka i tiden, som i 1:an.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Bezant;n55579 said:
Förstår inte riktigt tidslinjen.....
Är det en reboot? Eller har en hoptrassling skett med de olika tidslinjerna, att 1-3:an har skett, men för varje film har det blivit tidsändringar. Judgement Day inträffade senare med lite historieändringar om man ser till 2:an och 3:an, men sen skapades också AI:n Skynet oberoende av dessa händelser, för att sedan skapa tidsmaskinen för att rädda sig själv. Vilket sen skapat olika tidslinjer för varje film som nu skapat en egen. Eller är det en reboot?? :confused:



Min hjärna blev mycket mindre stressad av tidsresestårysar efter den förklaringen av hur tid faktiskt funkar.
 

Bezant

Veteran
Joined
23 Nov 2014
Messages
166
Krille;n55583 said:


Min hjärna blev mycket mindre stressad av tidsresestårysar efter den förklaringen av hur tid faktiskt funkar.
Hjälpte inte speciellt mycket.....
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
The point being, man får huvudvärk av tidsresestårysar om man hänger upp sig på hur tidslinjen knycklas sönder av tidsresande. Så jag har slutat hänga upp mig på sånt, och tar dem som en Doctor Who-ståry: en ursäkt för att ha dinosaurier på ett rymdskepp, eller utomjordingar i Vesuvius, eller vad veckans avsnitt nu råkar handla om.

Dagens avsnitt: mördarrobotar från framtider, en morsa till framtidens upprorsledare som en tidsparadox senare är tuffare än somliga tror, och en gråhårig mördarrobot. Fram med popcornen!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,585
Location
Rissne
Bezant;n55579 said:
Förstår inte riktigt tidslinjen.....
Är det en reboot? Eller har en hoptrassling skett med de olika tidslinjerna, att 1-3:an har skett, men för varje film har det blivit tidsändringar. Judgement Day inträffade senare med lite historieändringar om man ser till 2:an och 3:an, men sen skapades också AI:n Skynet oberoende av dessa händelser, för att sedan skapa tidsmaskinen för att rädda sig själv. Vilket sen skapat olika tidslinjer för varje film som nu skapat en egen. Eller är det en reboot?? :confused:

Det här sammanfattar varför jag tycker att det var lovande: i tidsresefilmer är förvirring bra. Det var också det som gav mig rysningar, när tidslinje-fuckeriet började visa sig...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,585
Location
Rissne
Bezant;n55582 said:
För Salvation-triologin blev väl skrotad, right? Tre hela filmer som skulle kulminera med att Skynets huvudprocessorer blev sprängda - men som i eftertexterna hunnit skicka iväg en terminator tillbaka i tiden, som i 1:an.

Ooooh! Det skulle jag älskat. Varför gjorde de inte så? Var det för att tråkig biopublik inte gillade postapokalyptiska terminators?
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,783
krank;n55589 said:
Ooooh! Det skulle jag älskat. Varför gjorde de inte så? Var det för att tråkig biopublik inte gillade postapokalyptiska terminators?

För att Salvation kunde blivit hur cool som helst, men var bara en trist soppa till film som man knappt minns så här i efterhand? Terminator 3, trots dess fjantighet, är klart mer minnesvärd än Salvation. Minns bara att de var supertöntiga motorcykelrobotar och sen någon slags attack mot något skynet-aktigt i slutet...
 

Bezant

Veteran
Joined
23 Nov 2014
Messages
166
Krille;n55585 said:
The point being, man får huvudvärk av tidsresestårysar om man hänger upp sig på hur tidslinjen knycklas sönder av tidsresande. Så jag har slutat hänga upp mig på sånt, och tar dem som en Doctor Who-ståry: en ursäkt för att ha dinosaurier på ett rymdskepp, eller utomjordingar i Vesuvius, eller vad veckans avsnitt nu råkar handla om.

Dagens avsnitt: mördarrobotar från framtider, en morsa till framtidens upprorsledare som en tidsparadox senare är tuffare än somliga tror, och en gråhårig mördarrobot. Fram med popcornen!
krank;n55587 said:
Det här sammanfattar varför jag tycker att det var lovande: i tidsresefilmer är förvirring bra. Det var också det som gav mig rysningar, när tidslinje-fuckeriet började visa sig...
Hittade svaret här typ: http://en.wikipedia.org/wiki/Terminator_Genisys

The year is 2029. John Connor, leader of the resistance continues the war against the machines. At the Los Angeles offensive, John's fears of the unknown future begin to emerge when TECOM spies reveal a new plot by Skynet that will attack him from both fronts; past and future, and will ultimately change warfare forever.
On the verge of winning the war against Skynet, Connor sends his trusted lieutenant Kyle Reese back through time to save his mother's life and ensure his own existence. But what he finds on the other side is like nothing he ever expected. After being orphaned at age 9 by a Terminator, Sarah Connor has since been brought up by another Terminator, played by Schwarzenegger, programmed to protect her. This Terminator has then trained her to face her destiny, which she adamantly tries to reject.
Alltså har först en terminator sänts tillbaka i tiden som i 1:an[1984], sedan har det bara fortsatt med flukturerande tidslinjer: Ytterligare terminators har skickats tillbaka i tiden till när Sarah Connor var 9 år gammal där hennes föräldrar dödades, men en till terminator skickades tillbaka också som räddade henne, har fostrat henne sen dess och förberett henne för den krigiska framtiden.
 

Bezant

Veteran
Joined
23 Nov 2014
Messages
166
krank;n55589 said:
Ooooh! Det skulle jag älskat. Varför gjorde de inte så? Var det för att tråkig biopublik inte gillade postapokalyptiska terminators?
Jarl;n55592 said:
För att Salvation kunde blivit hur cool som helst, men var bara en trist soppa till film som man knappt minns så här i efterhand? Terminator 3, trots dess fjantighet, är klart mer minnesvärd än Salvation. Minns bara att de var supertöntiga motorcykelrobotar och sen någon slags attack mot något skynet-aktigt i slutet...
Scrolla ner till sista stycket: http://en.wikipedia.org/wiki/Terminator_Salvation#Sequel
Det blev tjafs med rättigheterna, finansieringen och sen spelade den här första filmen inte in så mycket pengar som de hade hoppats på, även om den gick med vinst. Hela projektet hamnade i stasis som Gordon Freeman i Half-Life.

Nu istället blir det en liten "reboot", där tidslinjerna har manipulerats så att en helt ny triologi kommer att börja med denna nya Terminatorfilm.
Väldigt synd dock att de inte fortsatte och gjorde klart de andra två Salvationfilmerna. Utspelade sig helt i framtiden med mördarrobotar som man sällan får se på film, förrutom i The Matrix. :sad:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag tyckte T1, T2 och the Sarah Connor Chronicles var bra, trean var slarvig och rätt kass och Salvation var mest boring, en besvikelse.

Men den här nya trailern var ju bra.
 
Top