Genesis said:Jag funderar på "spela opartiskt". Jag är inte partisk för min rollpersons framgång. Jag spelar ärligt, och min rollperson vill naturligtvis vinna. Men jag kommer inte att använda mina resurser som spelare för att hjälpa min rollperson mer än andra.
Motsatsen blir då "spela partiskt" och jag tror att de flesta som satsar hundra på att rollpersonen ska vinna kan acceptera att de är partiska. I ett OSG-lir är det ju bara SL som är opartisk.
Äh, jag vet inte.
I This Is Pulp kan man inte heller dö, vilket gör det ovan rätt konstigt. Jag antar att det beteendet kommer från a) hur gruppen anser vad "drama" är b) att spelaren kan tillåta sig själv att förlora eftersom spelet gör att rollpersonen aldrig misslyckas (det finns ingen sådan mekanik) c) att man bara spelar one-shot, så det spelar ingen roll om rollpersonen dör eller överlever i slutet.RasmusL said:I exempelvis This is Pulp har det skett många gånger att jag offrat min karaktär på ett pulpdramatiskt vis i slutet men det är inte något jag planerat från början.