Nekromanti Teotropi??

Xepp

Veteran
Joined
16 Sep 2002
Messages
112
Location
Söderhamn
Hej,
Jag håller på att läsa om olika religioner och så såg jag att man kna få teotropiska filament vid tex offer till en gud, men vad har man dessa till? Finns det någon cool ritual där man kan använda dess eller vad??

-Sebbe
 
Som jag fattat det så används teotropiska filament till alla prästritualer.

En del presenteras i regelboken men hela samlingen får du inte förän du införskaffat Religioner: Gudarnas kamp.
 
Som jag fattat det så används teotropiska filament till alla prästritualer.

Japp. Prällen ber om filament från sin gud som han transformerar sedan till något roligt och tjolahopp.. så har du en ceremoni
 
Jaha. Så du menar att med teotropiska filament kan man utföra cermonier. Går det inte med andra filament?
Går det att göra egna cermonier och hur isåfall..
 
Nix, på båda frågorna. Det går inte att använda andra filament, möjligen daimotropiska om religionen dyrkar en demonfurste, jag vet faktiskt inte, kommer säkert mer om det i Demoner.

Det går heller inte mig veterligen att göra egna ritualer.
 
Jaha. Så du menar att med teotropiska filament kan man utföra cermonier.

Ja... ceremoni = gudomlig ritual... skulle jag vilja säga

Går det inte med andra filament?

Troligtvis inte.. eftersom man ber guden om filament som man sedan (alternativt) transformerar till andra filament sorter

Går det att göra egna cermonier och hur isåfall..

Kolla 'Religioner: Gudarnas Kamp' för mer info om ceremonier
 
Det går heller inte mig veterligen att göra egna ritualer.

Då måste man skapa helt nya Teotropiska effekter eftersom de inte upptas i någon bok (vad jag kan minnas)....
 
Annars står det i M&M och ja de går att göra.. bara leka lite med effekter och så har man en finurlig ûber bra ritual (om man gör rätt)
 
Då måste man skapa helt nya Teotropiska effekter eftersom de inte upptas i någon bok (vad jag kan minnas)....

Stämmer bra, är nog rätt svårt att få fram balanserade och bra teotropiska effekter eftersom det inte finns någon designdata till ceremonierna.
 
vad som mer skulle behövas för att göra en mäktig ceremoni skulle vara att man hade antal filament man måste be guden om och antal filament som effekterna kostade... då skulle alla dessa prällar bli ganska bra... om man sedan lyckades med att få dessa att ta en runda att utföra så skulle prästarna bli mäktiga.. men alldeles för lika magiker
 
Det är det jag klurar på... man skulle ju kunna ta och 'halvera tidsåtgång' men att göra det tills de tar en runda skulle ta för många Obt6 or mot färdigheterna.... ingen skulle klara det.
Men med en ny färdighet skulle det fungera...
 
Genom att kunna kasta cermonier på några få rundor så kommer prästerna att börja likna Dungeons & Dragons clerics, detta på gott och ont. Jag själv gillar inte att präster ska vara stridsmaskiner, men det är ju som sagt jag det.
 
Jag tänkte mig nog mera böner som ger folk kraft... inte tar den ifrån dem...

Ungefär något jag tänkt mig:
Kraft bön (1)
Antal filament... : 1
Färdigheter: Ceremoni (Ob1t6) ((Eller dylikt))
Tidsåtgång: 1 runda
Räckvidd: Beröring
Varaktighet: Temporär

Prästen ger stärker den besvärjades kropp och ger denne +1 i STY under varaktigheten. Ceremonin kan endas utföras på de inom samma religion.

Nått sånt hade jag tänkt mig
 
Det är precis sånt där jag menar. Böner har man förövrigt Gudomlig Intervention till, även om de inte är så pass flexibla som man kanske önskar. Men om du vill införa mindre böner så tycker jag att du bygger vidare på det konceptet istället, med qadosh och allt vad det nu heter.
 
Mystisk färdighet:
Bön (PSY) grundchans 0

Bön fungerar som Besvärjelse för magiker, med följande skillnader:

-Alstringen sker som i en cermoni där endast personen som ber får räkna sin quadosh.

-Alla handlingar i bönen tar 5 rundor (jämfört med ½ runda i en besvärjelse).

-Böner kan utföras improviserade och det är då möjligt att transformera i dem.

Möjligheten till fri improvisation har inte kommit upp när vi spelat, men det borde inte vara tillåtet.

/Henrik
 
Back
Top