Nekromanti Teori om sekelgamla brott...

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag har en teori, som jag tror kan vara lösningen på en sekelgammal gåta:

Bilbo Bagger var Jack Uppskäraren.

Man kan fråga sig vad motiven var, dock...kanske ett utslag av Ringvåldnad-tendenser?

- Ymir, som bedyrar att han såg det med egna ögon på bioduken för en stund sedan
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Intressant, men ehm, exakt vad bygger du din teori på?

Svaret är förmodligen en rätt saftig spoiler för 'From Hell':

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Ian Holm (Bilbo i LotR) är med i filmen, så antagligen är det han som är Jack.

Personligen ser jag främst Ian Holm som Ash i 'Alien' - alla brukar tjöta om att Agent Smith var med, själv ser jag bara hur Bilbo sneglar på Frodo och säger "I can't lie to you about your chances... but you have my sympathies!"

--
Åke
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag har alltid tyckt att Ian Holm ser för sympatisk ut för att spela elaking. En liten trevlig, korpulent farbror. Perfekt som en åldrad Bilbo Bagger.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Tzimisce-tendenser

"Jack var inte elak. Han var bara inte riktigt som andra. :)"

....som tycker att det är vedervärdigt och sjukt att skära upp oskyldiga(?) stackars horor? Jag antar att om vi levt i en Ally McBeal version av verkligheten så hade det räckt för att frikänna honom.
 

Amphysvena

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
103
Location
Uppsala
Eftersom du drar sådana paralleller så kan jag nämna att "vi" kommit på vad Dark Lords(Läs: Darth Vader, Sauron, Morgoth) gör när dom inte planerar att kuva världen. De för statistik. Fråga mig inte varför. För jag tänker inte svara.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Tzimisce-tendenser

snacka inte skit om ally!!! /images/icons/smile.gif/images/icons/smile.gif/images/icons/smile.gif
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
jag vet vad de gör men det passar sig inte att skriva i detta forumet... kan finnas yngre personer... *host*

tja annars verkar det jus om en god gissning på statistiken
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Tzimisce-tendenser

Jo, gör det!!! /images/icons/smile.gif/images/icons/laugh.gif/images/icons/cool.gif/images/icons/tonguea.gif/images/icons/hairy.gif/images/icons/devil.gif/images/icons/clown.gif/images/icons/grin.gif/images/icons/doh.gif
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Personligen ser jag främst Ian Holm som Ash i 'Alien' - alla brukar tjöta om att Agent Smith var med, själv ser jag bara hur Bilbo sneglar på Frodo och säger "I can't lie to you about your chances... but you have my sympathies!"

Ian Holm's paradroll är ju som präst i femte elementet!

För övrigt sitter jag och lyssnar på Thåström på radion. Så jävla kass! Han måste ju bara vara Sveriges mest överskattade artist genom tiderna.

Willie
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Personligen ser jag främst Ian Holm som Ash i 'Alien'
Ian Holm's paradroll är ju som präst i femte elementet!

Kom lååångt senare.


Visserligen. Men den filmen är fortfarande bäst!

"He is a she!"
(Vito Cornelius i Femte elementet)
 
Top