Nekromanti Tennfigurer till EON

AEGIS PRIME

Swordsman
Har tillsammans med en kompis börjat visualiserat striderna i våra rollspel. Han är spelledare i DoD Chronopia och jag själv sysselsätter mig oftast med Khelataar och EON.
Har beställt Reaper figurer som ett sätt att få bra figurer. Jag vill nu fråga om det finns någon annan som har tankar om figurer till EON. Jag är dock INTE intresserad av GW då jag precis har sålt bort allt mitt..

GlueBall_UBBT

Warrior
När vi ska strida i eon brukar vi helt enkelt spela upp vad som händer när vi visualiserar. Kräver dock att man har en yta på golvet typ ett dansgolv eller liknande. Blir mycket lättare att få grepp om situationen när man själv utför sin rollpersons handlingar.

Gastono

Hero
Detta ämnet tas upp på NG's hemsida (FAQ) och där skriver de att det redan finns så mycket figurer på marknaden så de skall inte göra egna, därför gjorde du rätt i att beställa figurer.

Som sagt kan det underlätta att ha en yta och själv vissa komplicerade manövrar och förflyttningar.

Annars kan papper och penna göra underverk även om det kan vara lite svårt att se var man är efter en lång strid med mycket streck hit och dit.

Madon

Warrior
Det var ett ganska bra sätt att göra det hela roligare... kanske man ska testa med spelgruppen... om man hade någon stor yta... Själv har jag gjort egna tennfigurer av en kompis tenn, bra att ha vid större saker som tidigare sagt...

AEGIS PRIME

Swordsman
Coolt med egna figurer. Lite bilder hade varit mycket intressant. Jag försöker få vissa av Reapers figuer att likna olika Mundana företelser.

Yersinia

Veteran
Vad är detta "Reaper" och om man skulle vilja ha sådana var kan jag få tag på det? Har länge letat efter figurer som man kan visualisera rollspelandet med. hitils har jag bara använt en whiteboardtavla o pennor,,, något som jag dock kan rekomendera då det är lätt att ändra utan att det blir massa kladd som med papper o penna.

Madon

Warrior
Det är i grunden bara vanliga fantasy tennformar, som vi har gjutit i och sen modifierat litegranna... tyvärr så tror jag att de har försvunnit :gremgrin: