Nekromanti Temperament?

DrDryg

Veteran
Joined
13 Feb 2017
Messages
10
Glad ny ägare av Western IV. Enormt vackert och mest av allt, väldigt fina köpeäventyr med spännande, färdiggjorda rollpersoner.
Ska snart börja spela men undrar om temperament hos hästar:
Det enda jag finner är att hästar med högt temperament får förflyttningsbonus. I övrigt finns, så vitt jag kan hitta, ingen regelmekanik kopplad till temperament. Någon som har kommit på något? För min del, helt ointresserad av hästar, kanske jag bara ska strunta i det hela och husregla något om någon av mina spelare mot all förmodan vill grotta ner sig i regler vid jakt men det stör mitt ordningssinne lite att inte förstå varför det är skrivet i reglerna på många ställen men inte används till något.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Alltså, vi har spelat snart 10 spelmöten. Vi har aldrig använt en enda hästregel :) Så även om det är kul att nörda ner sig så hade jag inte lagt någon större vikt vid det.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,683
Location
Värnhem, Malmö
Kolla reglerna för träning och dressyr! När du har dresserat en häst kan du lägga till dess relevanta egenskapsbonusar till ditt eget färdighetsslag inom det område där hästen är tränad. Temperament påverkar en stor del av dessa, så en häst med ett bra värde i Temperament bör tränas i något lämpligt område, till exempel som kavallerihäst.
 
Top