Nekromanti Tempel riddare

Roki Gorim

Veteran
Joined
28 Sep 2001
Messages
83
Location
Örebro, Sverige
Jo jag har en fråga ang Tempelriddare!!
Vad är det för skillnad på Tempelriddare och krigarpräst??
För enligt Krigarensväg och grundboken så verkar det ju vara samma sak. Om det är samma sak varför får man då olika antal enheter för att skaffa nedtecknade ceremonier?

Och varför heter de då inte samma sak??? För egentligen så får man ju ingen direkt annorlunda karaktär.

Mvh: Roki Gorim

Urghhh Says Roki The dwarf
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Regeltekniskt är det samma sak antar jag... men jag ser en tempelriddare som ja... en riddare i rustning och en krigarpräst som en munk med vapen... ungefär.

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Vad är det för skillnad på Tempelriddare och krigarpräst??"

En krigarpräst är alltid prästvigd. Det behöver inte en tempelriddare vara. En tempelriddare måste alltid vara riddare. Det behöver inte en krigarpräst vara.

Rent historiskt så har det funnits en hel hög militära munkordnar i Europa, som haft både prästvigda och munkvigda krigare som bultat otrogna i det Heliga Landet (eller annorstädes), men endast en av dem har gjort anspråk på titeln "tempelriddare", närmare bestämt Fratres Militia Templii Salomonis (Salomo Tempels militära brödraskap) eller Tempelherreorden. Alla andra riddare som har tillhört någon form av militär munkorden har bara kunnat göra anspråk på titeln "ordensriddare" eller "[ordens namn] + riddare" (till exempel teutoniska riddare, johanniterriddare, hospitalerriddare etc).

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Roki Gorim

Veteran
Joined
28 Sep 2001
Messages
83
Location
Örebro, Sverige
Tack för ditt svar

Tack för att jag fick reda på vad det är för skillnad, Nu vet jag hur man kan spela dessa karaktärer på ett bättre sätt.

Jag tackar och bockar för att du gav mig ett svar. Mvh. Roki Gorim

Urghhh Says Roki The dwarf
 
Top