Nekromanti Temarequest

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Okej, jag kör då alltså temat (skin för den som vill) Black and blue, och har en smärre request gällande länkar till det. Problemet är att det är stört omöjligt att känna igen obesökta länkar i det då dessa har exakt samma färg som den vanliga texten (Färgkod: #DDDDDD). Enda sättet att hitta en länk dold i ett inlägg blir således att man kör med musen över hela inlägget eller känner sig fram på måfå tills dess att man hovrar över en länk, då den blir synlig. Minst sagt jobbigt. När det gäller besökta länkar har dessa en lite gråare färg än den vanliga (#AAAAAA), vilket gör det åtminstone något lättare att känna igen dessa. Så, om obesökta länkar skulle få en annan färg, exempelvis #FFFFFF (vit för ärken00bs) eller någon annan kombination skulle allt vara toppen. Det borde inte vara allt för svårt, och jag är givetvis beredd att vänta tills nästa uppdatering innan det sätts i verket. Det är ju trots allt ingen större eller viktigare request det handla om. Dock vill jag inte se några andra färger än ljus gråskala när det gäller texten, det skulle bli alldeles för... kladdigt?
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Borde inte ett bra alternativ till de obesökta länkarna vara att de är understrukna hela tiden istället för bara när man för muspekaren över dem?

Fast det är klart, vit färg kanske skulle vara lika bra.

/Seinet Wintermute - Som själv kör ett svartvitt tema på sin hemsida (där texten är grå, bakgrunden är vit och länkarna är svarta)
 
Top