Nekromanti Tema: Äckel

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Efter Hjalles trevliga inlägg i otrevlig mat tråden måste det ju startas en allmän äckeltråd! Weee!

Jag börjar:

Mådde illa en gång när jag var mindre, stod böjd över toan för att spy. Andades in och ut, långa andetag. När jag andats ut all luft i lungorna kom spyan. Jag trodde att jag skulle dö kvävningsdöden, då jag inte kunde andas in, och var tvungen att stoppa spyflödet med mina händer, för att tvinga in spyan i munnen, så jag kunde ta en andningspaus, för att sedan fortsätta.

Så, :gremgrin: bräck mig!
 
G

Guest

Guest
Jag var påväg hem efter att ha varit hos tandläkaren och dragit två av fyra (änsålänge, det kan nog komma fler :gremgrin:) visdomständer det hade inte varigt några problem där, men gå hem när munnen fylls med blod så man inte kan andas vart annat steg och sedan spy fem ggr på grund av att det är så äkligt med att ha en munfull med sitt egna varma blod.
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Ang: blod

Heh, jag var OCKSÅ hos tandläkaren och drog ut tänder en gång, men det var mjölktänder. Iaf så slutade det inte blöda för mig heller, men det gjorde att jag hade en dag full av ploj! Texs stirra skumt på någon, och sedan låta blod långsamt rinna ur munnen, titta skumt på någon och börja gläfsa samtidig som man låter mycket blod spruta ur munnen. Vilken dag! :gremlaugh:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Hjalle sitter på muggen.
Efter att ha ätit middag.
Plötsligt känner han något äckligt i röven, något som dinglar mot hans skinkor.
Skräckslaget undrar han vad fan det är. En mask? Huvaligen, shit mama abo yalla.
Han försöker bajsa ut det, men bajset glider på sidorna och dinglet sitter kvar, äckligare än någonsin.
Med darrande händer och paniken kalla svettdroppar i pannan tar Hjalle en bit toapapper, sväljer hårt och tänker på något annat, medan han...
...för ned handen (hållandes i toapappret) och tar tag i dinglet.
Han lirkar långsamt ut det, det kittlar ohyggligt obehagligt och kräkframkallande i ändtarmen.
Efter vad som verkat vara en evighet så är hela det långa dinglet ute. Det går en rysning genom hela analen.
Samtidigt som Hjalle omedvetet hackar tänder så är han förstås tvungen att se vad det var.
Vad han skådar är en lång, lång champnjonbit, hel och inbäddad i kladdigt bajs. Den är brun till färgen, sladdrig och våt (kände aldrig, men den såg våt ut).
Hjalle slänger snabbt champinjondinglet i toaletten, torkar sig snabbt, grips av panik, spolar och kutar ut
Okej, det får bli mitt bidrag. :gremsmirk:
---

En annan mindre äcklig grej, när vi ändå är inne på spyor, var följande:

Jag, 7 år, var och såg Zorro med pappa på bio. Tyvärr började jag må illa... Det blev till och med lite akut. Så jag och pappa till att skyndsamt lämna salongen, och några meter utanför kommer spyan. Jag minns tydligt färg och konsistens - grötkonsisten, som tonfiskröra, och med färgen av mycket gammal och dammig makrill- i tomat-tomat. Pappa, som ogärna vill lämna spyor efter sin son på de fina mattorna, tar snabbt handen under min mun. Han får en massa spya i handen, det väller genom hans fingrar (tänk er ungefär som att hälla mycket, mycket gröt på era kupade händer). Vi ökar farten, men jag är lite groggy. Jag snubblar elegant, och pappa, med händerna väldigt, väldigt fulla av äckligt kräk, råkar trycka upp allt i mitt ansikte. Nice...
Så, vaktmästaren såg en liten grabb med ansiktet full av grötaktigt, röd spya, och massor av smeten fortfarande pulserandes ut ur munnen, samt en desperat farsa med händerna fulla av geggan, kupade under sonens kräkande mun. Härligt, härligt...

-Hjalle, drömmer fortfarande mardrömmar om spyans konsistens. Den var så... tjock.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Tja, jag har kräkts i ett handfat på en restaurang en gång, och liksom... det går inte att bara skölja bort det; för matbitarna fastnar i avloppet. Så, typ, jag började med att hälla på vatten för att lösa upp det, men det hjälpte inte mycket. Sedan fick jag liksom kavla upp ärmen och börja pilla bort matbitarna så att kräkvattnet kunde rinna ut, och det visade sig ta en fucking evighet.

Min nästa plan blev att ta papper och absorbera så mycket gugg som möjligt (och det fanns förstås i botten på kräksoppan) och slänga det i toaletten. Efter en -lång- tid så hade jag ändå städat upp ordentligt efter mig, gick ut och... liksom... det var det. Men liksom, jag valde att inte bita mig på naglarna eller något sånt förrän jag hade tagit en ordentligt lång dusch.

---

Det äckligaste med mig är nog annars min lägenhet när den var som värst. Pga vissa omständigheter så hade den aldrig städats på flera år, utan jag hade bara dumpat skit överallt. När jag till slut städade den så flög det omkring pälsängrar överallt i lägenheten; det var åtminstone två synliga på väg någonstans hela tiden, och omkring 2-3 kunde alltid synas sitta fast i min taklampa. Jag hade en sorts märkliga tvestjärtsliknande larver på golvet, också. De typ borrade sig in i mina böcker och tidningar som låg på golvet för att burra upp sig där inne. Jag har en hel del böcker med märkliga maskgångar mellan sidorna... De angrep inte bara böcker, utan pajade även en mockajacka. De svinen. Jag hittade till och med en halväten pizza under en matta som var helt överkryllad med små krälande kryp; fullt med maskhål och rörliknande uthuggningar.

Det var typ botten. Den mänskliga bottnen. Jag var där, stötte näsan i grundslammet och kom sedan upp igen. Det var skönt som fan att städa allt det där skitet och börja ett vettigt liv på nytt.

Men alltså, att bara ligga och försöka sova medan man känner hur små insekter då och då landar på ens -ansikte-, det suger.

Jag fick förresten värsta dammlungan när jag städade undan. Andades som en astmatiker, och hostade hela tiden. Jobbigt. Och min toalett kunde ha skrämt Freddie Kruger i hans värsta mardrömmar. Den var lattjo.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Du e äcklii

Du är nästan i klass med en snubbe som bodde granne med mig i kollektivet nån gång i mitten på 90-talet.

Han hade liksom inte städat eller fixat sin lägenhet på evigheter och när vi andra boenden ryckte in så var det .. ääääääääääääckligt att städa. Hans kylskåp hade levande organismer som anföll oss, de var alla väldigt färggranna och stank så man fick maginnehållet uppi halsen på nolltid. Det värsta var nog smörpaketet som var .. grönlila och hade expanderat massivt i storlek, plus att det var poröst och gav lite rökmoln från sig när man rörde det.

Då kan ni nog tänka er hur resten av hans lägenhet såg ut. Usch. :gremsmile:
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Att festa för mycket är inte bra för magen, speciellt inte då man är klen till kroppsbyggnaden. Jag var på en fest och kanske fick lite, lite, lite för mycket att dricka. Det märktes att jag var helt väck så de bäddade ned mig på en soffa. Jag somnade, vaknade mitt i natten, lutade huvudet över soffkanten och spydde. Då visste jag inte hur mycket det var. Jag upptäckte att doften av galla snabbt nådde min näsa och samtidigt upptäckte jag en blöt fläck av spya på soffan. I mitt groggiga tillstånd så började jag klappa på den blöta fläcken för att försöka avgöra om det var spya. Jag lyckades inte bestämma mig förän dagen efter. Jag somnade. Väcktes senare, liggandes på köksgolvet framför kylskåpet av mina vänner. De släpade hem mig. Mina vänner berättade att det var den största groteskaste spya de någonsin sett. Det krävdes ett lakan för att plocka upp den och man kunde tydligt se champinjoner, räkor, skinka och musslor efter den pizza jag glufsat i mig. Senare när lakanet var tvättat skulle min kompis tömma filtret, där låg det halvsmälta champinjonbitar.

Kanske inte lika äckligt som Hjalles champinjondingel, men lite äckelpäckel var det.

- Jocke
 

Petri

Veteran
Joined
22 Jul 2003
Messages
159
Location
Göteborg
Min hund Rasmus spydde på mig en gång rakt i ansiktet när jag sov... Den effektivaste väckar klocka jag varit med om.


Petri - kom inte på nåt bättre.
 
G

Guest

Guest
För någon månad sedan åt jag en stor pizza på mitt lokala pizzahak (Ellstorps kvarterskrog). De gör groteskt stora pizzor som dryper av fett, och denna dagen kände jag för att ha på jordnötter, banan, ananas, bearnaisesås och kronärtskocka.
Inte så väldigt gott men den slank ner.
Ungefär fyra timmar sedan när jag blivit ordentligt full så kände jag hur det rörde sig i magen, jag hade inte druckit så mycket så jag tyckte det var lite märkligt. Men jag tog varningen på allvar och tog det lungt med drickat.
När det gått en halvtimme så gjorde det ordentligt ont i magen och jag började må illa. Så jag bestämde mig för att bege mig hemåt, vilket var smart för precis när jag kom innanför dörren så tryckte sig en spya upp i strupen, men jag lyckades slänga mig framför toaletten och låta bli att kladda ner golvet.
Jag har aldrig spytt så mycket på en gång i hela mitt liv, det var som en öppen kran. Och mitt i alltihop så hostar jag till, och lyckas få upp ungefär en deciliter spya genom näsan. Och eftersom jag hade haft så där härligt exotiska saker på pizzan fastnade stora klumpar av jordnötter, ananas och banan i luftvägarna. Samtidigt som detta händer så öppnas kranarna i andra änden och jag skiter ner mig fullständigt.
Så där sitter jag, utan en enda liten spillra av mänsklig värdighet och försöker få ut de halvsmälta matbitarna som blockerar min näsa, medan skiten rinner nerför låren på mig, när min flickvän, som vaknat av mina äckelljud, kommer in...
Hon var för äcklad för att hjälpa mig och jag fick darrande dra av mig mina alldelles nersolkade byxor, och ungefär när det var klart kom nästa attack och jag fick upp en tredjedels pizza till. Så fortsatte det hela natten och bajset blandades med min kallsvett.
Och på morgonkvisten när det värsta gått över så fick jag en enorm hostattack och fick upp stora klumpar av ihopkladdade jordnötter som suttit fast i mina luftvägar.

Nog det äckligaste jag varit med om skulle jag tro. Men på morgonen mådde jag finfint.
 
Top