Nekromanti Tellus

Anders Wänn

Veteran
Joined
28 Mar 2001
Messages
34
Location
Borlänge, snart Malung
En och annan butik har faktiskt prenumerationsex av Codex, där det alltså medföljer ett exemplar av Tellus. Men om de redan är slutsålda så behöver du inte misströsta för det. Be bara din lokale rollspelshandlare ta hem några exemplar av Tellus. Hänvisa honom till David på Terra Incognita så kan snart inte bara du utan även dina kompisar förnöjas av Tellus. Riktpriset för Tellus i butik är för övrigt billiga 100 kr.

Alltså:
David Bergkvist
070-691 20 41
david.bergkvist@home.se


/Anders Wänn - NV-konsult och PR, Terra Incognita.
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Köp

Det är ett shysst system och har bra story. har inte speltestat det men det verkar balanserat.

Mitt råd är att skaffa det.



Ximnipot - huvudvärken personifierad
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
men..! man kan juh inte skjuta ihjäl folk!

en fet brist i systemet enligt min mening.
...eller är det meningen att man ska improvisera?

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: men..! man kan juh inte skjuta ihjäl folk!

Man behöver inte skjuta på folk!!! Det finns andra saker här i världen en skjuta och slåss...

***
Martin Ackerfors - Ohlsson
***
"47 miljarder flugor kan inte ha fel, skit luktar gott!"
 

Anders Wänn

Veteran
Joined
28 Mar 2001
Messages
34
Location
Borlänge, snart Malung
Klart man kan.

Bara för att en handling inte nämns i reglerna till ett rollspel betyder det inte att handlingen är ogenomförbar.

Jag har t.ex. aldrig sett en regelnotering för "kasta snorkråka" i något rollspel, förmodligen för att de som skrivit rollspelt har lämnat den platsen till något som de uppfattar som viktigare. Om jag däremot skulle hitta ett rollspel i förskolemiljö kommer jag att förvänta mig att finna det bland reglerna.

Du har tolkat oss helt riktigt när du förespråkar improvisering. Blanda från skadetyperna efter eget omdöme.

Det finns planer på en artikel i Codex om avsiktligt våld i Tellus.


/Anders Wänn - NV-konsult och PR, Terra Incognita.
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
En sci-fi värld som är ljus och trevlig? bah, jag är skeptisk!

/Andreas (aka Bosse) - vet hur man tar ett call scenario och gör sängkammarfars av de... se på mittkon bara. :)
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
klart att man ska ha ihjäl skurkar..!

men.. annars var det heltufft detdär lilla.. tellus. förutom att man inte kunde ha ihjäl folk då.. altså..
särskillt domdäringa neonreaktorerna var fräna =O)

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: klart att man ska ha ihjäl skurkar..!

Hur är det möjligt att världen har blivit SÅÅÅÅÅÅ vapen fixerad??? Jag är så nära pacifist man kan komma i verkliga livet och önskar redigt att jag slapp dem. I rollspel är det okej med vapen men det finns ju i alla så det är originellt med ett spel UTAN vapen. Bra initiativ!

***
Martin Ackerfors - Ohlsson
***
0===|:::::::::::::::::>
 
Top