Nekromanti Tellakhas v0.6

CGH

Warrior
Joined
2 Sep 2001
Messages
288
Location
Utanför Linköping
Jag vet inte riktigt vad vitsen med det här inlägget är, men jag tror jag försöker visa att jag har gjort något :gremsmile:

Eller, egentligen, jag har nästan slutat arbetat med Tellakhas (men kommer kanske att ta upp det i framtiden). Det var så länge sen som jag började så jag känner att jag kanske har tröttnat på det.
Spelet är inte färdigt, men jag tycker faktiskt det innehåller en del intressanta idéer. Så det vore ju synd om ingen annan än min spelgrupp fick se det.

Det är inget mästerverk, men det är inte helt kasst heller :gremsmile:

Ifall nån är intresserad så finns här alltså en länk:
http://www.geocities.com/secreto_postal/tellakhas.pdf

(alla inkonsekvenser, allt dåligt språk och andra brister (det finns mycket) skylls på att spelet inte är färdigt :gremsmile: )
 

Grog

Swordsman
Joined
7 Dec 2003
Messages
505
Location
Munchen
det var lite mastigt att sätta sig in i detta så mina kommentarer kan nog framstå som onödiga om jag bara läst på lite bättre, exempelvis har jag inte haft tid med spellvärlden och det är ju mer än halva dokumentet. iaf;

det första som slår mig är att typsnittet för rubrikerna passar mycket bra för ett sådant spel utan att vara överdrivna. de är lättlästa och det är väl en grundförutsättning. behåll.

det andra är att skriva i helbredd ger i detta fall mycket långa rader. kanske använda dubbelkolumn eller större mariginaler på sidorna? fast jag skulle skriva allt färdigt allt innan jag pysslade med det på allvar,

det tredje. hur slåss man? skadas? eller gör man aldrig det? rollformuläret ger inget intryck heller av att spelet simulerar skador och strid. du kanske har fokus på helt andra aspekter, eller?

mer konstruktivt än såhär blir det inte just nu. jag måste läsa mer pedantiskt innan jag kan återkomma med mer synpunkter. men det är ambitiöst och imponerar vid första anblick!
 

CGH

Warrior
Joined
2 Sep 2001
Messages
288
Location
Utanför Linköping
Tellakhas v0.7

tack för kommentarerna. känn dig inte tvingad att göra nånting bara för att jag svarade på meddelandet.

Ny version: http://www.geocities.com/secreto_postal/tellakhas.pdf

så mina kommentarer kan nog framstå som onödiga om jag bara läst på lite bättre,
ett under att nån orkar titta på det alls :gremsmile: tack!

det andra är att skriva i helbredd ger i detta fall mycket långa rader.
fixade det nu (även om layouten bara är temporär)

det tredje. hur slåss man? skadas?
:gremgrin:
Jag missade att lägga in ett helt kapitell! Så nu fick jag uppgradera spelet till 0.7.

Tyvärr använder spelet nån skamlös och försämrad kopia av skymningshems taktikkort. Men dom ska bort helt...

Tillägg:
Tycker du det kan vara värt att skriva färdigt? Ifall du känner att du kan svara på det efter det du sett. Svår fråga kanske.
 
Top