Nekromanti Teleskopben

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Detta är ett förslag till ny cybertech som jag kom på nyss: teleskopben. Det är ett par ben (nähä!oj!/images/icons/smile.gif) som kan skjutas in och dras ihop efter behov. De kan användas till att kika in i folks fönster, att bli lite längre om det kommer några hårdingar eller att komma in på berg-och-dal-banan på Grönan. Jag hade tänkt att de skulle kosta cirka 5000 Euro för ett par.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Hur långa hade du tänkt att teleskopbenen skulle kunna bli? Balansen försämras avsevärt om man säger så. Kanske kvadraten på belförlängningen? :)

/RD
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Tänker du på stödyta genom balanslinje? Nja... inte så hemskt långa. Max en meter längre.Det blir till att titta in i fönstren på bottenvåningen/images/icons/smile.gif. Det där med balans är ett problem, sant, fast om man kombinerar med klätterfötter (eller jättestora skor) skulle man nog kunna bli längre utan att falla och bryta båda benen. Jag kom förresten att tänka på hur eventuell hud skulle se ut på dem. Jag tänkte ungefär så här: när benen är ihopdragna borde det se ut som en ålderdomlig bulldog, och när de är fullt utskjutna ser de nog rätt strama ut. Den enda lösningen jag kom på var att göra hud i superspandex, men skulle det bli dyrare med SIM-hud då?
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Re: Teleskopben (Skoptofili!!)

Det låter som om vi har oss fått en Skoptofil på händerna! Satans Voyeur! Gå och kolla på Big Brother istället!
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Det skulle nog se väldigt fult ut. Jag skulle nog snarare tro på att att man har någon sorts plast över hela teleskopet liksom som inte försöker efterlikna riktig hud (det är ju olagligt) men som inte ser helt grotesk ut och som tål att töjas litegrann. Sedan tycker jag nog att en meter är för mycket.
Nalle
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Lagar kring cybernetik

Det är inte olagligt med olika typer av artificiell hud på teleskopben. Interpols lagstiftning kring cybernetiken (som står i Offensiv) gäller bara cybernetiska vapen. Var gränsen går mellan vapen och "verktyg" är inte alltid helt klar, men om man exempelvis har en underarmspistol måste det framgå tydligt. Alltså måste man ha transparent hud, d.v.s ett plastöverdrag, som visar detta. Man kan även använda varningsmärken på armen för att visa att man har ett cybernetiskt vapen. Detta efterföljs dock än så länge ganska dåligt, och lösningen är inte på något sätt perfekt. Det är egentligen bara en förlängning av reglerna att man inte får bära vanliga vapen gömt, men att de bör vara dolda.
Sedan har vi lite mer komplicerade fall. Det finns ingen licenslagstiftning för närstridsvapen, men hur är det med slashers? De utgör en stor fara eftersom de kan orsaka osedvanligt mycket skada samtidigt som de är fullständigt dolda och mycket överraskande. Det är inte alls olagligt att bära närstridsvapen (så länge de är dolda och inte provocerar), men man måste uppge all nödvändig information om sina vapen för exempelvis polismän som frågar. Slashers är licensbelagda i flertalet städer och länder, men de är helt fria att använda enligt Interpol, åtminstone fortfarande. Kritiken mot Interpol är stundtals stor för att de inte lyckats tillräckligt väl med en lagstiftning mot farlig cybernetik.

Sist en anmärkning om teleskopbenen. Jag kan inte tänka mig att någon vill betala dyra pengar och må dåligt både fysiskt och psykiskt (som man gör av att installera cybertech) för att få en möjlighet att till allas förvåning sträcka på sina ben en meter. Vill man titta in på första våningen kan man faktiskt klättra, och om inte annat kan man mycket enklare använda ex. klätterhänder för att kunna kika in. Teleskopben är IMHO ungefär lika nödvändiga som en cybernetisk brödrost i låret.

/RipperDoc
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Lagar kring cybernetik

"Teleskopben är IMHO ungefär lika nödvändiga som en cybernetisk brödrost i låret.
"


Ha! Det finns säkert många som hade kunnat tänka sig att betala dyra pengar för att alltid kunna avnjuta rostat bröd var de än befinner sig.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Lagar kring cybernetik

Bara för att jag ville ha en brödrost inmonterad i min dator när jag var liten... /images/icons/blush.gif
Vill fortfarande det, förresten...


Storuggla, toastmaster
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Det ena och det andra

Det ena: Det kanske inte framgick, men jag menade att en meter var max om man inte ville ramla och slå sig. Har man något slags stöd skulle det nog gå att bli längre.

Det andra: På tal om den cybernetiska brödrosten: Jag vet en som vill ha en kaffebryggare i magen.../images/icons/smile.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Det ena och det andra

"På tal om den cybernetiska brödrosten: Jag vet en som vill ha en kaffebryggare i magen..."

Det hade varit bättre med en hembränningsapparat./images/icons/grin.gif
 

kazon

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
35
Brödrost!!!

Det är väl bara börja bygga då!
En brödrost i datorn (fan va smidigt)......
Men fan när man ändå börjat så kan man lika väl fortsätta!
Lika bra att bygga in ett kylskåp med!!!
Det är ju tråkigt om man måste lämna datorn bara för att hämta smör och ost!!!!
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Re: Lagar kring cybernetik

Hum, jag tänkte lite på lagarna när jag skrev det där, men jag glömde bort (eller visste inte) att vanliga "verktyg"
fick vara dolda. Annars skulle jag säga att "bulldogg-hud" är ett bra tecken på att man är cybernetikst modifierad. Har tänkt på det där med markeringar, men det känns nästan som etniks rensning. Alla som har cybertekk måste stämpla "Jag är ett cybernetiskt missfoster" i pannan.
Nä men allvarligt, jag tycker det verkar lite taskigt om man måste bära märkningar om att "jag är cyberförstärkt" överallt, kanske räcker det med att man inte har "normal" hud på armen.
Nalle
 
Top