Nekromanti Teknochock - spelsläpp hos Dragon's Lair

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Ofärdigt hafsverk eller inspirerande och fyllt av spelglädje? Fult och objektifierande eller troget sina rötter? En svag tvåa eller en fyra plus ett fyrverkeri? Den 20 maj släpper boningen sitt första rollspel - cyberpunk-smockan Teknochock - och reaktionerna har varit blandade.

Söndagen 22 maj har du chansen att skapa dig en egen uppfattning. Mellan 15 och 18 firar vi spelsläppet på Dragon's Lair, Kungsholmstorg 8. Kom dit och bläddra i rollspelet, diskutera regeldesign, rollspelsdöd och navelskåderi med boningen-redax. Dessutom erbjuder vi drop in-rollspel för alla som vill skapa sig en förstahandsuppfattning om vad Teknochock är.

Du hittar eventet här.

Vi ses i rännstenen!

Några röster om Teknochock:

"Will I play it? I hope so, the rules are solid, and I like the setting material." - Wilper's blog

*

"Ninjor, punkare, privatdetektiver och kvinnor som bär vapen som är större än sig själva blandas på ett föga inspirerande sätt. Allt är dock inte fel med Teknochock. Det finns en hel del som är bra... (2/5)" - Medusa Games

*

"Jag hittar inga ord för vissa av [bilderna]. Varför, å varför, är de som de är? [...] En annan sak som stör mig är regelsystemet, förvisso är det lätt att fatta, men jag diggar det inte." - Nörden i köket
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Sedan jag läste Teknochock har jag planerat in ett spelmöte. Hade iofs varit coolt att kunna komma med en AP innan spelet släppts officiellt, men det får vänta till veckan efter.

Det är ett coolt spel. Jag tror inte att jag kommer att gå tillbaka Nya Mutant, Teknochock har tagit dess plats.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
När spelet var ute på remiss kom en av läsarna med kritik i stil med att det var som om jag tagit bort allt som är häftigt hos Gibson och låtit en svensk kulturarbetare fylla i luckorna...
Som Olov skrev i nån blogg. Det gjorde mig nyfiken på vad en svensk kulturarbetare kan tillföra. :gremtongue:
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Väldigt traddigt men det har så mycket stil att det kommer ut ur porerna på det. Tror det är ett perfekt rollspel för nybörjare också!
 
Top