Nekromanti Tekniker för att skapa öppna problem?

krank said:
Det finns mycket lite i "SL-träningsväg", väldigt få system som underlättar spelledarens arbete.
Har du läst Dogs? Town Creation-systemet är industristandard.
 
Jag vill förresten flika in att jag inte alls snackar om tärningsslag här. Den typ av problem jag snackar om kan köras alldeles ypperligt i friform utan problem.
 
Genesis said:
krank said:
Det finns mycket lite i "SL-träningsväg", väldigt få system som underlättar spelledarens arbete.
Har du läst Dogs? Town Creation-systemet är industristandard.

Inte hunnit med än; däremot visste jag redan att det (och t.ex Conspiracy X och några till) har en del förberedelsegrejer och sånt. Jag menade "mycket lite" bokstavligt; som i att det inte finns så många spel som har det. Det är dock awesome när det finns =)
 
the 5x5-method

Snubblade på det här:

http://critical-hits.com/2009/06/02/the-5x5-method/

I korthet går det ut på att man skapar en matris på fem gånger fem rutor. I varje ruta fyller man i en händelseutveckling på ett visst tema per kolumn. I spel flyttar SL en plopp en rad i taget beroende på exempelvis tidens gång. Från början en lösning på spelgrupper som vilar stup i ett men också en modell för att skapa en föränderlig omvärld.
 
Back
Top