Nekromanti Tecknarkvell, tips o idéer?

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Hej alla!

När jag skickade in en liten genomgång av hur jag gör porträtt så talade vi lite, nästan viskandes, om en tecknar/målarkväll eller liknande. Jag skriver och undrar hur man skulle kunna gå till väga för att liksom utforska lite av de tankar man kanske haft kring ens rollspelskaraktär, eller hur Korp-kalles herrgårdsbibliotek egentligen skulle ha kunnat se ut. Vad finns det för efterfrågan till något sådant? Och hur skulle man kunna gå till väga för att på bästa sätt få igenom en liten känsla av att man inte befinner sig i var sitt kallt, svart rum utan att man kan delta lite halv-live med teckningar å skoj?

God Jul på er som firar och åt helvete med resten! + gott nytt år. (too soon?)

/Per
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Jag tror nog inte att jag fullt förstår vad det är du vill med tråden. Har jag missat något du skrivit på annan plats eller är jag bara dum? Handlar tråden om att teckna eller om rollpersonsgestaltning och att förmedla bilder till andra (inom rollspel)?
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
unfair said:
Jag tror nog inte att jag fullt förstår vad det är du vill med tråden. Har jag missat något du skrivit på annan plats eller är jag bara dum? Handlar tråden om att teckna eller om rollpersonsgestaltning och att förmedla bilder till andra (inom rollspel)?
Nejdå! Jag har nog beskrivit det dåligt.
Det handlar om någon har några bra idéer för att göra en slags tecknar/måleriworkshop här omkring forumet eller utanför, men med de medlemmar som är intresserade.
Jag kunde ha lite tutorials om hur jag gör saker och om andra har andra trix så kan de visa dem så har vi lite pyssel ihop typ.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Per Folmer said:
unfair said:
Jag tror nog inte att jag fullt förstår vad det är du vill med tråden. Har jag missat något du skrivit på annan plats eller är jag bara dum? Handlar tråden om att teckna eller om rollpersonsgestaltning och att förmedla bilder till andra (inom rollspel)?
Nejdå! Jag har nog beskrivit det dåligt.
Det handlar om någon har några bra idéer för att göra en slags tecknar/måleriworkshop här omkring forumet eller utanför, men med de medlemmar som är intresserade.
Jag kunde ha lite tutorials om hur jag gör saker och om andra har andra trix så kan de visa dem så har vi lite pyssel ihop typ.
Oh vad coolt! :gremsmile: Mitt förslag är att vi inviger det på ett WRNU-con (2012, innan GothCon) så att alla får prata av sig person till person först.
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
[/quote]Oh vad coolt! :gremsmile: Mitt förslag är att vi inviger det på ett WRNU-con (2012, innan GothCon) så att alla får prata av sig person till person först. [/quote]

Nice, hur ser ett sådant konvent ut?
 

mvessla

Veteran
Joined
10 Dec 2011
Messages
22
Location
in Orbit
HeHoHaHi!

E det sååå illa!?! Faktiskt roligt att klicka på länk och läsa vad som stod... humor! :gremsmile:
 

mvessla

Veteran
Joined
10 Dec 2011
Messages
22
Location
in Orbit
Tycker det låter som en kanonidé! Tror många kan massor av saker som man själv knappt reflekterar över att man kan och gör vid sitt skapandet, så kan vara givande att diskutera med varandra vad och hur man egentligen gör osv. Om inte annat är det kul att prata om sådana här saker.
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Mvessla said:
Tycker det låter som en kanonidé! Tror många kan massor av saker som man själv knappt reflekterar över att man kan och gör vid sitt skapandet, så kan vara givande att diskutera med varandra vad och hur man egentligen gör osv. Om inte annat är det kul att prata om sådana här saker.
Absolut!
Låter ju rätt sjysst med ett konvent, om man kan få plats där. Om man har en yta att sitta på kan jag ta med lite dukar o måla där med eventuellt.
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
En annan grej hade kanske varit att man tar med sig lite inspirationsbilder som är sjyssta och försöker återskapa dem. Inte att man behöver göra exakt likadant men att man verkligen inte skyggar för att kopiera och lära sig av de bilder man tycker om.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag vet inte, men om alla intressenter har typ webcamera eller motsvarande skulle ni ju kunna hålla en webworkshop?

Beroende på val av plattform så kan ju också folk utifrån, kamera eller ej, hänga ned genom att titta på er osv.
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
solvebring said:
Jag vet inte, men om alla intressenter har typ webcamera eller motsvarande skulle ni ju kunna hålla en webworkshop?

Beroende på val av plattform så kan ju också folk utifrån, kamera eller ej, hänga ned genom att titta på er osv.
Det var en sjysst idé. Men detta är alltså förutsatt att folk är intresserade, annars är det ju ingen mening med det :gremsmile:
 
Top