Nekromanti Tecknare sökes

Krigeus

Veteran
Joined
23 Oct 2000
Messages
135
Location
Luleå, Sverige
Söker duktiga tecknare som är intresserade av att producera bilder till ett Sci-Fi rollspel. Just nu ligger det på pre-layout stadiet och en del bilder behövs (främst stämningsbilder) för att slutföra det hela.

Om spelet någonsin når tryck/motsvarande och blir aktuellt för försäljning så kommer tillbörlig ersättning givetvis att utdelas.

Tack på förhand
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Är det bara jag som tycker det är väldigt många sådana här inlägg här?

Hör det här hemma på kontaktannons-forumet istället? ska jag flytta? ska jag låsa?

Vad tycker ni?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Både &...

Hör det här hemma på kontaktannons-forumet istället? ska jag flytta? ska jag låsa?

Hemm....Inlägget kanske hör kanske hemma i bägge forumena... Känns lite tvetydigt...
Men att låsa, naeee.... Känns väll lite väl hårt kanske. Inlägget är ju inte alltför illa ju..
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Hör det här hemma på kontaktannons-forumet istället? ska jag flytta?

Som rollspelsmakandeforumet är beskrivet på huvudsidan nu tycker jag att det är helt OK att posta såna här grejer här. Man vill ha hjälp att visualisera att projekt så att andra kan ta del av det man själv ser, men ingen annan. Bilder är ett mycket starkt redskap som gör det möjligt att dela med sig av sin vision. Nåja, det var inte det det gällde precis, men så länge rollspelsmakande-forumet handlar om rollspelsmakande tycker jag det är okej att posta såna här trådar här.

Du ska absolut inte låsa.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Kontaktforum. Inlägget har ju inget att göra med självaste spelvärldens utformande. Iaf inte där folk diskuterar världen och utvecklar (såvida de inte väljer att vara OT).

Så flytta det till kontaktforumet då "någon" söker "någon" helt enkelt.

My flipside of the cent
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Enligt beskrivningen av kontaktforumet hör den inte hemma där. Enligt beskrivningen av Rollspelsmakarforumet hör den inte hemma här heller. o_O;


Storuggla, qui pro squid
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,259
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Så bilderna har inte med spelvärldens utformande att göra ?
..borde det inte ha det!


(fast kontaktforumet vore nog bäst att posta i)

..(och btw, borde inte den här tråden ligga på rollspel.nu eller admin..)..
 

Krigeus

Veteran
Joined
23 Oct 2000
Messages
135
Location
Luleå, Sverige
"Är det bara jag som tycker det är väldigt många sådana här inlägg här?

Hör det här hemma på kontaktannons-forumet istället? ska jag flytta? ska jag låsa?

Vad tycker ni?"

Hoow hoow, easy boy! Det är knappast fel att posta ett inlägg som detta i precis detta forum. Det handlar om en skapandeprocess och bilder är väl lika viktiga som text? Men, jag har lärt mig sedan tidigare att det sällan resulterar i något gott att bråka. Do whatever, jag kommer att posta ett likadant i kontaktsektionen hursomhaver. Och ni kan inte säga att båda är fel, vissa stöder min idé andra inte.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Tja, själv håller jag med, bilderna hör med visualiseringen.
Låt folk som söker tecknare stanna kvar här.

Själv skulle jag gärna hjälpa, men jag är inte alltför duktig, och min scanner är ännu värre.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Så bilderna har inte med spelvärldens utformande att göra ?
Jo, det har de utan tvekan. Men det är inte deras utformning och stil som kommer diskuteras i tråden. Det diskuteras ju privat mellan de två efter att kontakten har medlats. Det personen i fråga vill göra är ju hitta någon som kan rita. Dvs. söker efter kontakter.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Misstänker inte att problemet ligger i att du skriver på forumet. Misstänker att problemet ligger i att du har otur i att träffa ett område som inte riktigt är definierat av adminsen och därmed denna diskussion.

Alla vet att moderatorerna på rollspel.nu är riktiga kärleksbollar ju.
 

Krigeus

Veteran
Joined
23 Oct 2000
Messages
135
Location
Luleå, Sverige
Inte undra på... men det är egentligen ganska så dåligt planerat att inte ha definierat en sån här sak. Om det nu är så vanligt som vissa vill framhäva det så borde något ha gjorts för länge sen... eller ser jag spår efter dålig handlingskraft?
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
är väl mer att man försökt ignorera enstaka fall men att nu har det hänt så pass många gånger att man kanske borde ta tag i det. Vet faktiskt inte...
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Dylika inlägg tycker jag personligen gott kan vara i detta forumet; Kontaktannonsforumet används ju på ett annat sätt. Å andra sidan tror jag att det sällan lär vara någon nytta att efterlysa tecknare på det här sättet i något av forumen. Antingen känner man en tecknare, betalar för en tecknare eller hittar tecknarens bilder och smörar så mycket för honom / henne att man får dennes teckningar.

/RipperDoc
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Å andra sidan tror jag att det sällan lär vara någon nytta att efterlysa tecknare på det här sättet i något av forumen.

Njae, eller jo... Det beror helt på hur man söker illustratörer. Jag sökte folk här och jag gjorde det genom att mer eller mindre i detalj beskriva vad jag ville ha. Inte bara "jag behöver lite fantasy-bilder".

Tilläggas bör att jag fick hyffsat många svar för att vara ett sådant inlägg. :gremsmile:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
okej.

Jag låter det sitta kvar precis som det är.

Anledningen till att jag frågade er är för att jag själv tröttnat extremt mycket på liknande inlägg. Och för att jag tycker att det här forumet är det värsta på hela rollspel.nu i moderering.
Så mycket skräp som sägs här...

Men eftersom det aldrig är någon som klagar eller direkt tydligt bryter mot våra viktigaste regler (lagbrott, personangrepp osv) så låter vi det stå omodererat. Därför vände jag mig till er innan jag gjorde något. Jag har lite åsikter om hur man skulle kunna städa lite här, men eftersom ni inte verkar dela dem så låter jag det vara.

chrull
 
Top