Nekromanti Tecknar och skriver

Ghorgareth

Warrior
Joined
9 Jan 2002
Messages
223
Location
Småland
Jag är mycket intresserad av att teckna och skriva till rollspel med mera. Därför undrar jag nu om det finns några rollspelsskapare därute som saknar liknande. Det kan vara textmassa till världar eller berättelser, bilder till äventyr eller värld. Skulle vara tacksam för svar.

Tack på förhand.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag är mycket intresserad av att teckna och skriva till rollspel med mera. Därför undrar jag nu om det finns några rollspelsskapare därute som saknar liknande. Det kan vara textmassa till världar eller berättelser, bilder till äventyr eller värld."

Du är så välkommen. Jag har åtminstone fyra rollspel som alla skulle må bra av lite illustrationer, bidrag, äventyr med mera:

Västmark
Evangelium
Skymningshem
Playelf

Det sistnämnda spelet, Playelf, är faktiskt beroende av högkvalitetsbilder av mer eller mindre oklädda fantasyflickor, och det inom ganska kort. Om du tror att du kan fixa sådana så hör av dig: krille@foxtail.nu

De övriga är inte så beroende av illustrationer som text. Jag ställer ganska höga krav på bidrag till dessa - åtminstone Västmark och Evangelium kräver en del historisk respektive vetenskaplig research, och för Skymningshem kräver jag att man håller sig till stilen. Återigen, tror du att du har något att bidra med så hör av dig.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,881
Location
Barcelona
Tja, vad sägs om Cadillac Crazy Cillerz, en postapokalyptisk fantasyvärld som är förvirrande lik vår eget femtiotal, med rock'n'roll, drive-in-biografer, brülecreme och hångel i baksätet, men befolkad av sagans väsen? Vi som just nu arbetar med spelet tar tacksamt emot både illustratörer, författare och speltestare.

Vidare håller jag på egen hand på med ett antal spel, där Yggdrasil, som utspelar sig i en alternativ vikingatid där ångmaskiner och interplanetära resor är vardag, men stämningen fortfarande är den man finner i "Röde Orm" av Frans G Bengtsson, samt Ögjl, en postapokalyptisk steampunk-värld, där själva marken fått liv av atombombernas muterande krafter och spillrorna av mänskligheten slåss för tillvaron i en strålöken, med hotet från de elaka pipponsakerna hela tiden hängande som en förutsägelse om annalkande undergång. Till dessa två spel vill jag i första hand ha illustrationer.

Låter det intressant? Maila mig på seppu_kong@yahoo.se så får du veta mer.
 

Ghorgareth

Warrior
Joined
9 Jan 2002
Messages
223
Location
Småland
Re: gick inte att maila dig

Tack så mycket för ditt svar Krille!

Det gick inte att maila din riktiga adress krille@foxtail.nu, så jag svarar här istället.

Mitt namn är Stefan Toivonen, och jag är mycket intresserad av att tecka till Playelf och skriva till Skymningshem. Jag har tillgång till båda spelen och tycker om båda två, playelf var det roligaste jag har läst på mycket länge.

Jag bifogar två bilder i detta mail. De är dessvärre lite till åldern stigna, men jag har nya bilder här hemma som bara är att scanna in. Jag tror att jag kan uppnå den kvalitet både i text och bild som du efterfrågar. Med lite tur så kan jag skicka både text och nya bilder redan den här veckan.

De andra två spelen låter även de intressanta, men jag behöver nog veta mer om dem för att jag skall kunna skriva något till dem (samt kanske plugga en del) men jag skall se vad jag kan göra.

Om du är intresserad så hör av dig.

Tack på förhand

MVH

Stefan Toivonen
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Det sistnämnda spelet, Playelf, är faktiskt beroende av högkvalitetsbilder av mer eller mindre oklädda fantasyflickor, och det inom ganska kort.

Aha - "inom ganska kort"? Är det nåt nytt på g till PE?

--
Åke
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Aha - "inom ganska kort"?"

Beroende på hur tid och finansiering faller igenom så... tidigast GothCon.

"Är det nåt nytt på g till PE?"

...skulle man kunna säga. Du lär få ett privat meddelande om saken.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: gick inte att maila dig

"Det gick inte att maila din riktiga adress krille@foxtail.nu, så jag svarar här istället."

Mucho skumt. Iofs har det varit någon form av vajsing någonstans på vägen till servern under de två senaste dagarna, så det kan ha varit det som strulade. Jag har några adresser till: krille.sundelin@telia.com brukar fungera.

Du kan väl skicka lite nya prover (gärna också textprover), så jag kan se hur du utvecklats?
 

Reddragon

Veteran
Joined
7 Nov 2001
Messages
12
Location
Örnsköldsvik
Åååå tack för att du frågar jag skulle behöva (om du kan) några bilder på dinosaurier till mitt rollspel.
dom får gärna vara i lite fantasy eller manga stil!
/images/icons/cool.gif
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Kan du inte ladda upp en bild du gjort så man får titta? Intresserad av fantasy bilder. Just nu är det bara jag och en kompis som ritar till mitt rollspel.
 

Ghorgareth

Warrior
Joined
9 Jan 2002
Messages
223
Location
Småland
Dinosaurier?

Jag är inte så haj på dinosaurier, eller dylikt. Inte ens i mangautförande. Tyvärr så tror jag inte jag kan hjälpa dig med det.
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Jag behöver väl inte skriva en presentation av figuren på bilden, eller? Jag är djävligt dålig på att skriva.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag behöver väl inte skriva en presentation av figuren på bilden, eller? Jag är djävligt dålig på att skriva."

Det finns tre val.

* Antingen skriver du ingenting, och då skriver jag istället.
* Eller så skriver du dåligt, och då redigerar jag dig.
* Eller så skriver du bra, och då händer inte mycket mer än så.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,341
Location
Helsingborg
Typiskt. För 3 år sedan hade jag kontakt med en kille på gymnasiet som gjorde helt underbara dinobilder(fast han hade en fixation på kattmänniskor). Tyvärr så har jag totalt glömt bort hans riktiga namn och hans artist namn("The Spike") är inte särkilt ovanligt. Hade tänkt hålla kontakt med honom för att han är också en ganska duktig programmerare, men det blev inge av det.
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Vi får se om det blir altenativ ett eller två. Det lutar åt ettan, hoppas inte det gör så mycket. Ska ta och göra ett par bilder nu.
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Re: Det där var ganska fräscht.......

Chooo,

hade faktiskt tänkt mig att försöka rita en serie. Har dock lite idébrist vad gäller handlingar./images/icons/sad.gif
 
Top