Nekromanti Teaser trailer Terminator: Salvation

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Jag tror att den kommer att vara apdålig, faktiskt. Kyle Reese som tonåring? Ingen Arnold? De ska försöka få den PG-13 istället för R? Allt pekat mot en mjäkig film. Man får hoppas att de misslycklas med det senare så man åtminstone får lite najs action.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
De skulle ha låtit det vara. Slutet i 3:an var nog slut för att lägga ner (den var inte heller så lyckad - bara tuffa scener men kass i sig). De ska ju ändå inte ha någon Arnold, vad det verkar. Ingen Arnold = Ingen Terminator... De kan för tusan inte göra något nytt jäkla stuk på sista filmen. Det är ju bara puckat!
... Ja den här rullen kommer nog att suga!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
solvebring said:
De skulle ha låtit det vara. Slutet i 3:an var nog slut för att lägga ner (den var inte heller så lyckad - bara tuffa scener men kass i sig). De ska ju ändå inte ha någon Arnold, vad det verkar. Ingen Arnold = Ingen Terminator... De kan för tusan inte göra något nytt jäkla stuk på sista filmen. Det är ju bara puckat!
... Ja den här rullen kommer nog att suga!
Tja, jag tyckte ju att trean dög på exakt samma premisser som de två första: Rätt kass och väldigt platt story, till större delen trista karaktärer - men schyssta jakter och actionscener.

Fyran tror jag kommer att få för sig att de tre tidigare varit något annat än schyssta actionrullar, och det funkar inte. Det är som om någon skulle göra en Matrix 4 och tro att det fanns djup i de tre första, liksom. Det funkar inte. Actionfilm är actionfuilm, och då bör de vid det här laget veta vad som gör filmerna bra: välregisserad action.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,427
Location
Maastricht
Ja är man inget fan av Terminator och ser att Arnold måste vara med för att det ska bli bra!? Ja då kanske åsikten att filmen suger snabbt rinner fram.
Jag tror inte den kommer suga, jag tror det kommer bli en bra film och jag ser starkt ifram imot de efterföljande två filmerna.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Draugen said:
Ja är man inget fan av Terminator och ser att Arnold måste vara med för att det ska bli bra!?
Inget fan och inget fan... Jag gillar filmerna, men menar att man lurar sig själv om man ser något egentligt djup i dem. Det är dumaction, liksom. Väl genomförd, snygg dumaction. Dumaction behöver inte betyda att filmen är dålig.

Det jag sade skulle göra filmen dålig var 1) att de vill göra den PG-13, och ingen film har någonsin blivit bättre av att man gjort den PG-13, där de äldre filmerna var "rated R" samt 2) att de skulle ha med Kyle Reese som tonåring, vilket fick mig att misstänka att ungjäveln kommer att agera sidekick av något slag till Connor. Och ingen film har någonsin blivit bättre av en tonårig sidekick.



Däremot är jag ett stort fan av den ganska brutala TV-serien Sarah Connor Chronicles, som faktiskt givit lite djup åt tidigare platta karaktärer och utvecklat idéerna och plotten på ett sätt som gör dem riktigt bra.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,427
Location
Maastricht
Jag vet inte om jag håller med om det där med djup, det är ju stämningsfulla filmer, åtminstone 1an och 2an, 3an var duglig. Och det är ju en sorts djup enligt mig.
Om man sätter sig ner med någon av Terminator filmerna och förväntar sig att det ska vara en djup film som ger en ångestattacker och får en att känna att man har samma problem som John Connor så får man väl stå ut med att bli besviken gång på gång.

Pg-13 talar väl kanske inte direkt för filmen, men jag hoppas det blir för brutalt så att de måste ändra till R-rated.
Det som jag tycker talar för filmen är att dom lyckats att få med bra och duktiga skådisar som Christian Bale och Helena Bonham Carter. Jag förväntar mig en bra och stämningsfull action rulle.

Jag gillar också Tv-serien och hoppas den får en fortsättning.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Ingen Arnold = Ingen Terminator... De kan för tusan inte göra något nytt jäkla stuk på sista filmen. Det är ju bara puckat!
Vadå sista filmen? Bale är såvitt jag har förstått saken rätt kontrakterad för trefilmer. Orkar inte söka reda på källan, det var några mkånader sedan jag läste det.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Dessutom finns ju redan, som sagt, Sarah Connor Chronicles som bevisar att Terminatorgrejs kan funka riktigt bra, kanske rentav bättre, utan the Governator.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
En sak vi inte ska glömma är urvattnandet av parental guidance. Det som på åttitalet var en garanterad R är idag på sin höjd en PG-13.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Ja, det är väl en av de gånger då "urvattnande" inte är något negativt.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,427
Location
Maastricht
Top