Nekromanti Tarroc

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
Jag har lite ideer och tankar runt Tarroc och skulle vilja höra vad ni tycker om dem innan jag fortsätter.

Varje år när sommarsolståndet innfinner sig är det stor fest och karneval i Tarroc Staden kläds i en blommande festaskud och folk på gatorna är klädda för fest. Det hålls en extra stor marknad och alla tarvernor är öppna.
Under denna vecka som karnevalen pågår tar arbetsåret slut,detta innebär att tjänare, drängar och andra anställda har möjlighet att söka sig till nya arbetsplatser. Samtidigt går även många handelsavtal ut och denna vecka används för att förhandla fram nya avtal och förlänga beffintliga. Samtidigt används karnevalen för att visa vilken rik och bra arbetsgivare ich handelspartner man är.

Hur känns detta? är det för mycket av renesans eller så? Eller skulle det kunna funka?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag tycker det låter helt ok, Saga har ju "Prins Valiant-tid", komprimerad tid, det vill säga att man hittar företeelser från perioden år 700-1400 i världen.

Det finns ju till och med karacker och karaveller i Ondaria, som är sent 1400-tal, samtidigt som det finns vikingaskepp längst i norr...

låter som en bra idé som sagt, jag hade gärna kört den i handelsstaden Findon som jag skriver mer på nu.
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
Toppen då skall jag skissa mer på et och sedan lägga upp en text på wikin.
Valiant är en favorit som jag hämtar mycket inspiration från, väntar otåligt på band 32 som blev försenat så attt jag kan fortsätta höra den sagan!
Det skall bli intressant att läsa mer om Findon
 
Top