Nekromanti Tarotikum

AliceInF-UpLand

Veteran
Joined
21 Jul 2010
Messages
10
Tarotikum




Först försvann min mobiltelefon. En vecka senare nycklarna till mitt hem. Jag slutade tro att det var tillfälligheter när fotografier ur mitt barndomsfotoalbum försvann. Det börjar kännas som om någon leker med mig, kräver information om mig. Varför?! En kameralins blänker i gatlyktans sken i förarsätet på Saaben nere på gatan. Linsen är riktad mot mitt vardagsrumsfönster. Det ger mig rysningar. Väntan är outhärdlig. Mina nattliga drömmar som annars alltid varit befriade från kryptisk symbolik, tycks nu vara färgade av otryggheten jag lever i. Där stapplar jag vilse i en mörk och regnig värld jag inte känner igen. I rännstenen på gatan sveper ett trasigt tarotkort förbi, i sörjan av ruttnande löv och olja. Kortet visar "The fool" och ansiktet på kortet är mitt. Jag fattar piken. Men jag vägrar vara någons dåre. Jag ska hitta en väg ut.


Scenariet:
Ni kommer att spela andligt begåvade dödliga. Scenariot tar plats i nutida London där ni blir leksaker för en uttråkad nyckfull vampyr. Men vad som börjar som en tillfällig lek går allt mer över i besatthet och förvriden affektion från vampyrens sida. Denne får nya planer för er och drar med er in i dess värld av kaosmagi och galenskap. ”Leken” tycks kretsa kring den magiska artefakt vampyren är väktare över – Tarotikan. En tarotkortlek knuten till Tarotikum -en magisk verklighet som gränsar till London. Tarotikum är en mörk återspegling av London, präglad av vampyrens galenskap och magi.
Scenariot är friform och systemlöst. Jag har inspirerats av Kult och Vampire the Masquerade. Men då jag vill ha fokus på atmosfär och historia före tärningar och regler blir det min egen ”vampyrvärld” vi spelar i.

Praktisk info:
Jag söker tre spelare, i åldern 20+. Vi kommer att spela här över forumet. Sänd mig ett karaktärskoncept till: aliceinf-upland@hotmail.com så återkommer jag när jag har tre spelare. Vill du veta mer om scenariet eller har andra frågor är du välkommen att kontakta mig på samma mail.

Vh. Alice
 
Top