Nekromanti Tappat sugen

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,533
Location
Stockholm
Jag har tappat sugen för rollspel. Både för att spela och spelleda. Har inte gjort någondera sedan i augusti-september förra året. Det är inte det att jag inte vill, för jag vill, jag orkar bara inte engagera mig. Allt käns bara bökigt och tidsödlande. Vad göra? Hur återfår man gnistan igen?
 

Eskil

Warrior
Joined
10 Oct 2001
Messages
292
Har du spelat väldigt intensivt eller något? Jag håller med Lynx om att du kanske skulle pröva något nytt, övertala din spelgrupp att ni skall pröva något banbrytande spel med annorlunda koncept från vad ni annars brukar spela.

Hoppas du hittar din sug igen.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Jag har tappat sugen för rollspel. Både för att spela och spelleda. Har inte gjort någondera sedan i augusti-september förra året. Det är inte det att jag inte vill, för jag vill, jag orkar bara inte engagera mig. Allt käns bara bökigt och tidsödlande. Vad göra? Hur återfår man gnistan igen?
Ta dig i kragen och spela fast du inte har lust. Kommer du bara igång så är det kul och då kommer gnistan igen.

Låter underligt, men så enkelt är det.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Hur återfår man gnistan igen?"

Jag har tre standardmetoder.

1) Ta ledigt en stund.
2) Gå på konvent.
3) Prova något helt nytt.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ta en paus.

ta en helpaus från rollspel. Då kanske man hinner ladda baterin.
Om du inte vill pausa så föreslår jag att man kanske ska se på några schyssta fantasyflmer & sådana saker.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Ta dig i kragen och spela fast du inte har lust. Kommer du bara igång så är det kul och då kommer gnistan igen.

Låter underligt, men så enkelt är det.
Det hjälper, iaf för mig. Allt det kräver är lite självdiciplin :gremcool:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Jag har tappat sugen för rollspel. Både för att spela och spelleda. Har inte gjort någondera sedan i augusti-september förra året. Det är inte det att jag inte vill, för jag vill, jag orkar bara inte engagera mig. Allt käns bara bökigt och tidsödlande. Vad göra? Hur återfår man gnistan igen?"

Hade jag själv gått så länge utan rollspel hade jag blivit tokig. Hade jag inte fått utlopp för alla mina ideér och fantasier på något sätt så hade mitt liv blivit väldigt torftigt. Mitt råd till dig är således; pröva något nytt, något annorlunda. Det kan vara allt ifrån nya spelare till nya rollspel eller en ny roll i spelgruppen. Särskilt att spela med andra människor kan vara väldigt uppfriskande och ge nya perspektiv.
 
Top