Tankar om en komedi 40k kampanj

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Spelar du i min tisdagsgrupp så kommer det vara spoilers för vad jag kanske kommer spelleda i den här tråden.

Jag har en tanke för en komisk 40k kampanj baserad på det där memet om en Airfryer. Så, här är mina tankar.

Airfryer
Sammanfattning: Spelarna tar sig an rollerna som ett Deathwatch kill team ombord på skeppet Astrotrauma. De arbetar för Inkvisitor Hassan Schildpanzer. Kill teamet anländer för sent för att rädda en expedition av teknologipräster från en attack från orker på planeten Sötirf där Magos Sanders utfört en utgrävning på jakt efter förlorad teknologi. Inkvisitorn undersöker Magosens fynd och blir besatt av en uråldrig maskin från teknologins mörka guldålder, en Airfryer, en maskin han tror är ett fruktansvärt vapen som kan skapa eld utan något bränsle alls (det är egentligen bara en Airfryer, alltså en sådan där maskin man gör kassa pommes i). Han avbryter sina andra uppdrag och styr om för att följa spåren efter den förunderliga maskinen. Detta tar kill teamet genom flera farliga uppdrag och deras inkvisitor faller till kätterska djup i jakten efter Airfryer . När de till sist får tag på Airfryern inser inkvisitorn att det bara är en Airfryer och blir vansinnig, han försöker därför få kill teamet mördade så att de inte kan berätta om hans skam för någon.

Uppdrag 1: Rädda Magos Sanders på planeten Sötirf där han utför en arkeologisk utgrävning.

Uppdrag 2: Bords orkskeppet Dakka Secundus. Undvik Boss Don’alds och hitta den stora Tekboyen MX’Cheez. Han har dock inte, trots alla sina försök, lyckats återskapa en Airfryer.

Uppdrag 3: Anfall Eldar utposten i Ommes-asteroid bältet där de har en uråldrig bibliotekarie med förbjuden kunskap. Det visar sig att Airfryern är förbjuden kunskap, den är en sak som ledde till deras ras undergång, även om de inte vet vad den är.

Uppdrag 4: Var säkerheten i en förhandling mellan Inkvisitorn och en repredentat för League of Votan, en Kin vid namn Ulbrecht. De möts i den raserade världen K’ilkan. Men Dark Eldar anfaller mötet! De har ändå ingen för deras metabolism klarar inte friterad mat.

Interlude: Inkvisitor Bellmont erbjuder hjälp att hitta Airfryer om kill teamet hjälper honom utreda Alucard Chaptert av Blood Angels som han tror fallit till Khorn. Alucard chapters space marines har alla samma namn som kända vampyrer, alltså: Spike, Vlad, Angelus, Cain, Gangrel, Shreck och andra vampyr namn.

Uppdrag 5: Tau, bara etherials får använda dem. ANFALL ENS TRANSPORT!

Uppdrag 6: World Eaters ÄTER SIN MAT RÅ. De hade en men den blev stulen tillsammans med mycket annat av Trazyn the Infinite.

Uppdrag 7: Trazyn the Infinite har en. Kräver något av samma värde i utbyte.

Uppdrag 8: Man of Iron stöld på ett Blackrock Fortresses för en fungerande sådan är vad inkvisitorn tänker ge till Trazyn.

Slutet?: Inkvisitorn får tag på Airfryern. Fattar vad han gjort och bli vansinnig. Han försöker mörda alla som vet om hans vansinne, alltså kill teamet.
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
451
Location
Uppsala
I love it! Sålänge din grupp är med på att det finns massa humor bland 40k mörkret så tycker jag det bara är att tuta och köra.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
I love it! Sålänge din grupp är med på att det finns massa humor bland 40k mörkret så tycker jag det bara är att tuta och köra.
Nice! Jag kommer vara tydlig med att det är komedi, specifikt den där ”Karaktärerna tar saker på dödlig allvar, det gör inte vi vid bordet” typen. Att inte ge en sådan förvarning känns som ett misstag när tonen är så bred i settingen!
 

Fjodor Pollett

Swordsman
Joined
10 Dec 2013
Messages
415
Location
Lund
Astrotrauma, Dakka Secundus :D

Hur kommer du att hantera orkerna? Skruva upp tramsigheten eller som kontrast spela dem straight som fasansfulla rymdmordmonster?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Astrotrauma, Dakka Secundus :D

Hur kommer du att hantera orkerna? Skruva upp tramsigheten eller som kontrast spela dem straight som fasansfulla rymdmordmonster?
Jag tänkte gå full komedi med dem men sedan ha människor som dör fruktansvärt och lider på riktigt när orkerna gör saker är mot dem. För orkerna tycker det är superkul att dricka en bärs och slita sönder någon som ett wishbone, eller hacka upp någon med ett sågblad de målat lila så att ingen ska kunna se det :D
 
Top