Nekromanti Tankar och Funderingar

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Ja jag har lirat Eon mycket förr i tiden och börjat funderat lite på att sätta igång igen. Så jag har några funderingar.

Dom här eldsjälarna som neogames pratar om på sin hemsida finns dom?? Och hur får man tag på dom??

I övrigt har jag spelat spelledare under mina tidigare makabra spelerfarenheter och tykcer mig ha en duglig koll på världen samt regler. Men jag saknar lite viktiga materiall till en härlig spelkväll: Nämligen spelare. Nån som har en bra ide om vart man får tag på några hängivna spelare?? :gremconfused:

Sen så skulle jag bara vilja ha kritik på en äventyrs ide om en Nekromantiker i en utstött på i utkanten av Damarien som måste stoppas. :gremlaugh:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Eldsjälar... Tja, jag vet inte. Fråga Neogames. Jag är ingen sådan i varje fall.

Prova med forumet Evenemang och kontakt.

Och angående kritiken... Tja, jag måste nog ha lite mer beskrivning av äventyret för att ge någon sådan. :gremwink:

-Hjalle, bråttom iväg och rollspela.
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Just det här forumet har (i a f fordom) varit något av en samlingsplats för just eldsjälar som brunnit för Eon. Det verkar ha tacklat av lite på sistone, men en och annan eldsjäl lurkar antagligen i dammet och skuggorna där borta (visst var det något som rörde sig, bredvid den där Danarthiska gudastatyn?).

I övrigt blir man automatiskt lite nyfiken, vad hade du tänkt använda eldsjälarna till?

Gällande ditt scenario: Vad Hjalle sade.

- Lycan
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Ja Jag hade väll tänkt mig en utopisk dröm om ett kontaknätt där alla trogna Eon-fanatiker var samlade.

Mest hade jag väll tänkt mig ifall det var någon av dom som hade koll på om det fanns några vettiga Eon-spelare på Gotland.

Angående Äventyret så har jag väll tänkt mig något så här:

Rollpersonerna Bli anlitade för att levera 4 kärror spannmål av ett handelshus. Leveransen ska levereras till en stad i utkanten av Damarien. På vägen dit blir gruppen anfallen av en grupp med lägre vandöda som försöker döda dom, (rätt så uppenbart). När dom kommer till staden som är en utböling stad som kejsaren inte fäster något intresse vid inser dom att spannmåls importen har nästan blivit monopliserad av en handelsman. Handelsmannen är egentligen anställd av en nekromantiker som bor i en stuga utanför staden för att bedriva handel med spannmål och finansera Nekromantikerns skapelser och diverse onda handlingar.

Staden är en utbölings stad vars vaktstyrka enbart utgörs av tidigare vaktsoldater som har gjort bort sig och blivit ertappade. Därefter tvångsförflyttade. Den enda som håller staden uppe och en bra balans på brottligheten är Brynof Guldmidja som är ledare för Stadens tjuvgille. Han håller efter sina konkurrenter samt håller sina lakejer med en järnhand. För tillfället hålls hans efterblivna bror som gisslan av nekromantikerns kraftigaste underhuggare på okänd ort.

Nekromantikern använder sig av en Frakkgurd som mellanhand till sina kontakter med handelsmannen och Brynof.

Bara mellanhanden vet om att Nekromantikern existerar samt var Brynofs bror håller hus.

Slutscenen är i skogen när brodern är upphittad handelsmannen bortkörd eller dödad och nekromantikern är upphittad och ska dräpas.
 

Madon

Warrior
Joined
17 Aug 2003
Messages
238
Location
Vilhelmina/Umeå
Re: Tankar och Funderingar [ANT]

Ja Jag hade väll tänkt mig en utopisk dröm om ett kontaknätt där alla trogna Eon-fanatiker var samlade.

Tja, i vanliga ordalag brukar vi kalla platsen Eonforumet :gremwink:

/Madon - :gremelak:
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Slutscenen är i skogen när brodern är upphittad handelsmannen bortkörd eller dödad och nekromantikern är upphittad och ska dräpas.
Jag skulle nog inte planera in en slutstrid, det finns en risk att spelarna inte vill gå dit du vill, spelare har en tendens att vara dumma i huvet ibland. :gremwink:

I övrigt tyckte jag att äventyret fungerade riktigt bra, lät okej, förutom att jag ogillar nekromanti...
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Varför försöker de vandöda döda rollpersonerna? Är det för att de har med sig spannmål, och det vet handelsmannen om? Vore det inte lämpligare att skicka några mänskliga underhuggare isåfall, för att inte göra rollpersonerna misstänksamma om de överlever? Eller är nekromantikern så dum att han tror att hans vandöda är oövervinnerliga?

Men det låter som ett bra och riktigt spännande scenario!

-Hjalle, vill ofta veta varför.
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
det låter lite klishé med en nekromantiker (igen).
vem som helst kan vara ond. även en fotomantiker.
annars kan det vara en krigare, men då försvinner anledningen till att rollpersonerna hittar dit.
varför ska det bara vara magiker hit och dit?

vad skulle en eldsjäl innebära?
 
Top