Nekromanti Tallinn

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,987
Location
Ludvika
Chrull är där den här helgen. Se till att PMa honom eller hugga honom i IRCen i morgon.
 

Patrick Bateman

Warrior
Joined
25 Oct 2000
Messages
224
Location
Stockholm
Har själv bara varit där på två weekend-resor, så jag är ingen expert.

- I centrum är det framför allt gamla stan som är en sevärdhet. I övrigt finns en del shopping-gallerior, men inte så mycket att erbjuda i övrigt.
- Du kan gå och käka på Olde Hansa en gång för att ha det gjort. Restaurangen är en medeltida koncept-restaurang på baksidan av rådhuset. Tänk E-types vikinga-krog Aifur fast för medeltiden. Maten är inte dålig, men det är något av en turistfälla. Jag har varit där en gång. Besöket gjorde mig inte besviken men jag känner heller inget behov att gå dit igen.
- Den ryska restaurangen Troika har däremot riktigt god mat. Ligger vid stora torget/rådhusplatsen i gamla stan. Jag rekommenderar ett besök. Överdådigt utbud av vodka, som sig bör på en rysk restaurang.
- DM Baar, om du är lagd åt det hållet. En bar i gamla stan som är en enda stor hyllning till Depeche Mode.
- Gillar du att dricka varm choklad till din mastiga chokladtårta? Tycker du att kakao är den främsta ingrediensen en konditor kan traktera? I så fall ska du göra en besök på kaféet/chokladbutiken Chocolats de Pierre i gamla stan. Mysigt kafé där det mesta som serveras är på temat choklad. (Det finns kaffe också.) Varning för socker-chock.
- Vi tog också en guidad rundtur. Det var kul, för då fick vi också se den gamla borgen, några delar av Tallinn bortom gamla stan och den stora sångar-arenan där de varje(?) år har stor kör- och sångarfestival.
 
Top