Nekromanti Talisman

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Kolla in Kulkmann's Gamebox: Talisman. Där finns ett flertal expansioner, en massa nya karaktärer och hundratals extra äventyrskort att hämta inspiration eller rent av "stjäla" direkt av. Talisman, The Quest är också rätt schysst, likaså WarpZone - Talisman, som innehåller ett finurligt program som nästan gör det för enkelt att skapa sina egna kort. För fler sidor att hämta inspiration och hjälpmedel från föreslår jag Googles web directory tillägnat Talisman.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
"Håller på att göra lite nya kort till det gamla brädspelet talisman. Behöver hjälp med tips om nya spelfigurer m.m."

Dels finns det massor av expansioner till gamla Talisman (även om inga kom ut i Sverige), och dels finns det massor av saker att ladda ner från nätet. Där kan du börja.

-Men det var inte det svaret du var ute efter, va?

Nä, förlåt. Det värsta jag vet är når någon viftar undan någon entusiast på forumet genom att säga "det finns redan!" eller "been there, done that".

Så, okej, nu skärper jag mig. Om du vill veta något om de gamla expansionerna så kan du fråga mig, här kommer några tips som är helt nya, och kanske användbara oavsett om du har de gamla expansionerna eller ej: (brainstormar bara, man kan behöva modifiera dem)

Karaktär: Narren
Styrka:2 Visdom:3
God / Börjar på Slottet.
- Skämtar sig ur kniviga situationer. Förlorar han en strid anses det ha slutat oavgjort om han slagit något annat än en etta.
- Kan uppträda på slottet, värdshuset, byn och marknaden, genom att slå tre tärningar och ta ett guld för varje slagen sexa.
- Kan ta prinsen och prinsessan från andra spelare genom att hamna på samma ruta som de utan att behöva ta till strid.

Karaktär: Svartnisse-armén
Styrka:2 Visdom: 1
Ond / Börjar i Bergen.
- Kan bära, men inte använda, vapen.
- Behöver inte slå någon tärning i bergen
- När armén befinner sig i bergen, ravinen eller någon skog så kan den värva nya trupper genom att växla in valfritt antal guld mot liv, upp till fyra stycken.
- När armén befinner sig i strid så får spelaren välja att slå hur många tärningar som helst att addera till sin styrka, men om några tärningar skulle visa ett och samma resultat så har armén automatiskt förlorat.

Och öööh... orkar inte klura mer nu. Återkommer... Kanske... Imorgon...

/Rising
 
Top