wilper
Fast i vinkelvolten.
Talislanta, denna ikon bland rollspelen. INGA ALVER! Fantasy av den kvantitativa sorten: hundratals spelbara raser, hundratals klasser, hundratals besvärjelser. Ja, just det. Flygande skepp! Awesome i parti och minut.
Har du spelat det? Hur var det? Jag har inte mer än sett böckerna och är nyfiken på hur det blir i faktiskt spel. Det är ju inte så ofta man hör svenska rollspelare prata om det, så har du erfarenhet vill jag höra om den! Även om det bara var att ni gjorde gubbar någon sommar för 15 år sen och det aldrig blev spel av.
Vill du spela det? Inte helt säker och vill kika lite?
I dag är din lyckodag! Stephan Michael Sechi har öppnat upp Talislanta, eller i alla fall gjort PDF:er av spelet tillgängliga på spelets hemsida. Bara att tanka ner, läsa och spela. (Man får inte vidaredistribuera dem osv...) Talislanta Library
Har du spelat det? Hur var det? Jag har inte mer än sett böckerna och är nyfiken på hur det blir i faktiskt spel. Det är ju inte så ofta man hör svenska rollspelare prata om det, så har du erfarenhet vill jag höra om den! Även om det bara var att ni gjorde gubbar någon sommar för 15 år sen och det aldrig blev spel av.
Vill du spela det? Inte helt säker och vill kika lite?
I dag är din lyckodag! Stephan Michael Sechi har öppnat upp Talislanta, eller i alla fall gjort PDF:er av spelet tillgängliga på spelets hemsida. Bara att tanka ner, läsa och spela. (Man får inte vidaredistribuera dem osv...) Talislanta Library
Även spelmakarna har nog accepterat denna gimmick som en del av konceptet numera, tycks det.
) blir jävligt konstig. Hur som helst är settingen mycket detaljerad och fantastiskt cool men jag rekommenderar starkt att börja med att alla karaktärer skall komma ifrån samma del av världen då det annars blir mycket svårt för en spelledare att behöva förklara hela världen för nya spelare (Seven kingdoms rekommenderas då alla raserna är coola och spelbara enligt min åsikt). Med en blanding av third och fourth edition så är det dock ett systemtekniskt dugligt spel med en jävligt annorlunda och cool värld. Har dock inte spelat så mycket i det eftersom jag har en tendens att vilja bygga mina egna världar och miljöer. Jag använder dock en hel del idéer därifrån och har gjort det i en väldig massa år nu.