NYHET Tales from the Loop Boardgame

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Idag släpps "Tales from the Loop Boardgame" officiellt. Något som ligger ganska högt upp på min önskelista.

Det som gjorde mig speciellt nyfiken var beskrivningen om regelmekaniken: "Spelarhandlingar är integrerade, vilket innebär att det inte finns någon stillestånd när du väntar på att andra tar sin tur. Det gör också samarbetet med dina medspelare dynamiskt eftersom du kan reagera på saker som händer i tur och ordning och inte behöver planera allt från början.".

Det som egentligen talar emot ett köp är som vanligt att tiden för att faktiskt spela saknas. Ser jag t.ex. på Crusader Kings som jag köpte för ett par år sedan så har det hittills bara blivit spelat... en halv gång (vilket fortfarande är avsevärt bättre än julklapparna Mio och Wintertales från i julas som fortfarande knappt är öppnade.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,218
Nu har jag förvisso bara spelat det en gång, men jag känner inte direkt igen den beskrivningen av regelmekaniken från spel. Sen är regelboken ärligt talat inte särskilt bra skriven, så det är rätt svårt att få ett bra grepp över hur spelet fungerar.

Allt som allt är det dock ett rätt mysigt spel, men det tog mer än en heldag av att plugga regler för att kunna spela igenom någorlunda korrekt.
 
Top