PROMOTION Tala om te gör podavsnitt med Karin Tidbeck

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Tala om te är alltså min teblogg som transformerats till en te och bokblogg och som nu ger ut sitt första avsnitt av en podd. Det är ju kanske lite vagt relaterat till forumet så jag tänkte att passa på att göra reklam nu när det är just Karin Tidbeck som är författaren som intervjuas, hen har ju förutom att verka i rollspelsnära genrer som fantasy, sci-fi och weird-fiction, även skrivit både lajv och text-rollspel/dataspel. Jag är egentligen inte så inblandad då det är min syster som har hand om allt som rör podden men jag tänkte att det nog ändå kunde intressera en del här. Går antingen att hitta där poddar finns genom att söka på tala om te, eller så kan man länka vidare sig från vår blogg:

 
Last edited:

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
562
Location
Uppsala
Kul! Det påminner mig om att Karin släppt en bok jag inte läst. Kanske skulle ta detta som en påminnelse att beställa...
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Jag har alltid Vem är Arvid Pekon framme, borde läsa mer av henne, för det är en förjävla bra novellsamling.
 

lilonjo

Veteran
Joined
28 Sep 2016
Messages
73
Jag hade aldrig hört talas om Karin Tidbeck förrän helt nyligen då hen poppade upp i olika flöden och jag blev väldigt intresserad av hens författarskap och av ”Vem är Arvid Pekon?” i synnerhet. Men den verkar sjukt svår att få tag på. Är det någon som har några tips på vart jag kan få tag på ett ex? Eller rent av vill sälja eller hyra ut ett exemplar?
Jag har googlat, kollat bokhandlare på nätet och på mitt lokala bibliotek...
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,522
Location
Göteborg
Kanske är det lättare att hitta Jagannath - om du kan tänka dig att läsa på engelska? Enligt intervjun är Jagannath en ”director’s cut” av Vem är Arvid Pekon.
 

lilonjo

Veteran
Joined
28 Sep 2016
Messages
73
Kanske är det lättare att hitta Jagannath - om du kan tänka dig att läsa på engelska? Enligt intervjun är Jagannath en ”director’s cut” av Vem är Arvid Pekon.
Tack för tipset. Jag ska absolut läsa Jagannath. Jag vill bara börja med Arvid (jag kan tänkas vara lite av en completionist).
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
562
Location
Uppsala
"Vem är Arvid Pekon? samlar noveller från 2002 till 2010. Boken är numera ur tryck, men alla noveller utom “Linkax, Symass, Kanevat” finns översatta till engelska i Jagannath." står det på Karins officiella webplats.

Jag förstår kompletistivern. Vi har dem sedan innan, så jag har aldrig riktigt tänkt på vilken volym som är vilken...
 
Top