Wilmer
Hero
Flyktig och flytande är min inspiration nu iställd på att skriva och spela ett spel som heter Taking Names som handlar om att spelarna i en konfliktmiljö tar troféer av motståndare och den som tar sista bossens huvud vinner.
Det ska vara speligt och varje trofé ska göra rollpersonen starkare. Det här ska uppmuntra folk som har färre troféer att hjälpa varandra medan den som ligger i toppen lämnas i sticket (och klarar sitt trofétagande sämre).
Problemen jag har är att jag vill lämna settingen öppen så att det går lika bra att spela i miljön collage, plocka pinnar (slutboss, ligga med skolans snygging) som miljön barbarstammen, ta skallar (slutboss döda fiendens hövding).
Hur bra kommer det här fungera i praktiken? Jag har hört att Agon bygger på ett liknande koncept. Är det roligt att tävla på det här sättet?
Vad är roligast, att flytta runt gubbar på ett rutnät eller att spela abstrakt och berättande? Bör troféer ge +1or eller ska varje trofé ger en unik bonus?
Det ska vara speligt och varje trofé ska göra rollpersonen starkare. Det här ska uppmuntra folk som har färre troféer att hjälpa varandra medan den som ligger i toppen lämnas i sticket (och klarar sitt trofétagande sämre).
Problemen jag har är att jag vill lämna settingen öppen så att det går lika bra att spela i miljön collage, plocka pinnar (slutboss, ligga med skolans snygging) som miljön barbarstammen, ta skallar (slutboss döda fiendens hövding).
Hur bra kommer det här fungera i praktiken? Jag har hört att Agon bygger på ett liknande koncept. Är det roligt att tävla på det här sättet?
Vad är roligast, att flytta runt gubbar på ett rutnät eller att spela abstrakt och berättande? Bör troféer ge +1or eller ska varje trofé ger en unik bonus?