Nekromanti tack...

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
ville bara tacka Gardener för att på ngt magiskt sätt fixat sidan =D ( ett par fler som jag inte vet vilka dom är ska nog även ha ett tack )
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Varsågod. Å jag håller med om att det fixade sig magiskt, det känns nämligen nästan så (även om jag jobbat som tusan för att få igång sakerna.) Det har varit lite svettigt när den varit nere och på grund av ett strömavbrott gick den ner tillfälligt igen. Förhoppningsvis ska det dock fungera nu i fortsättningen, även om jag ska försöka undersöka möjliga problem lite mer.

Det visar sig dock att det inte håller längre att enbart ha en server, så om någon kan erbjuda en speglingsserver (bör klara hög trafik, ha ganska mycket hårddiskplats och köra Linux (med Apache 1.3.x, PHP 4.2.2, MySQL 4+ mm) så vore vi tacksamma. Om ni tror ni kan hjälpa till så hör gärna av er.
 

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
nog skulle jag kunna fixa det till denna dator : pIII 866 mhz 28.8 gb hd , 128 ram ( mer kommer ) , tnt 2 kort 32mb

men linux kan dock bli svårt att installera å få och fungera

btw. datorn sitter iof på en DSL lina ( 0.75mbit up )
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Jepp. Just det. Jonx.

"nog skulle jag kunna fixa det till denna dator [snippeti]"

Väldigt generöst av dig att donera en persondator till rollspel.nu, men det var nog snarare en server herr Olle ville ha tag på (sådana brukar man inte ha puttrande i sitt vardagsrum). Funderar på att skaffa en själv, men det är bara dagdrömmerier (det är dyra grejer juh).

Fast du får gärna donera nämnda persondator till mig /images/icons/wink.gif...
Adressen är Södra Drottninggatan 10, Uddevalla

Servrar ser ut såhär:


/Morgoth@rules.it [hemsida] - som antar Gardener för hederlig nog att inte ta emot någon persondator /images/icons/crazy.gif
 
Top