Nekromanti Tack Kim

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
En uppdatering i dag av www.neogames.se och nu börjar man se att Kim har helt rätt tankar om att drivet ett spelföretag. Det startas en maijlinglista, informerar om produkter, lägger upp förbeställningar. Engagerar och visar att man kan spela EON och Neotech på GothCon XXX. Det ger mervärde.. Visst, man har en bit till Järnringens blogg - om det nu är ngt att sträva efter. Men man ser i alla fall en riktning. Möjligen klaga på informationen om Phobia och Terra One. Behövs uppdateras en smula, eller?

Tack ännu en gång Kim, Tack
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Jag har hört (läst), att neogames hemsida ska göras om helt... Något som är efterlängtat för min egen del...

Jag vet inte helt säkert att det är så, folk som är mer insatta får väl rätta mig...

Men om de gör en stor omarbetning och ger sidan en helt ny design och allting så kommer det säkerligen upp nya funktioner och uppdaterad information om saker och ting...

Det kanske känns lite onödigt att publicera massor av material på en sida som snart ska ersättas av en ny...

Men jag håller med om att det är trevligt att det kommit upp mailinglistor, förhandsbeställningar och sådant... Känns mycket bra måste jag säga... Mer uppdateringar! *weee*

Nåja, jag bara gissar på saker som känns troliga...
Vilket påminner mig, är det någon som vet hur det går med den där stor-uppdateringen av sidan?? Vad händer? Hur ska den se ut? När förväntas den publiceras? Vem jobbar på det? Vilket programeringsspråk kommer sidan vara i? :gremwink:

//k7e9 - alltid intresserad av webdesign.
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
En stor uppdatering av hemsidan hade varit suveränt. Behövs... Kims uppköp känns som en nystart, så varför inte en nystart på hemsidan också.

Blev mest intresserad av den där misselmodulen.. Kan vi kanske få se den under 2006? Hoppas mest på revideringen av Alvboken. Verkar dock så den ligger en stund in i framtiden, rätta mig gärna om jag har fel.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Re: Tack Kim [Lite OT]

Jo, den där alvboken verkar dra ut på tiden... Den gamla finns ju alltid att läsa i, men en revidering hade vart trevligt!
Men misslor har legat på releaseplanen ett bra tag nu... Förra året stod det släpps troligen 2005, nu står det släpps troligen 2006...

Jag måste säga att det vart mycket trevligt om misselmodulen kommit ut i år! De är väl de enda "spelbara" raserna som inte fått en modul släppt om sig...

Men lite fakta om misslor kan man ju hitta på rollspelssmedjan (om du inte visste det). http://www.foxtail.nu/ under "Övriga rollspel"

Det är väl inget officiellt material dock, men lite kött på benen åt den som spelar/spelleder misslor...

Jag ser dock hälst att Schamaner & Drömvandrare släpps i år... Och krigarherren, men den är ju nästan skickad till tryckpressarna så den lär ju komma, om inget underligt händer!! :gremsmile:
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
konspiration

Möjligen klaga på informationen om Phobia och Terra One. Behövs uppdateras en smula, eller?
Eller så vill man medvetet skapa en stor och förvirrande mystik kring de bägge... :gremshocked:


(fortfarande fast i de komplexa konspirationsteorierna)
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Tack Kim ,Faktiskt Tack CJS

Både Alver boken och Missleboken kommer under 2006, det garanterar jag. Nästa modul som vi ska få ut, efter Krigsherren (som har 10:e April som releasedatum nu) blir Bestialiska Folkslag. Efter detta blir det lite slumpartat vad som kommer först...det beror på vem av oss som arbetar snabbast :gremwink:
Jag drar mig för att lägga ut definitiv releaseplan långt in i framtiden då jag fortfarande arbetar på att få grepp om hur långt alla moduler ligger i arbetet...och det jobbas på många moduler. Därfär är jag vag på hemsidan, men så fort någonting bestäms definitivt så dyker det upp på hemsidan.

Uppdateringen på hemsidan den här gången var det faktiskt CJS som hade vänligheten att göra, så tack Calle :gremwink:
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Re: Tack Kim ,Faktiskt Tack CJS

oj... snacka om högre utgivningstakt än förra året, 4 böcker på ett år! så ska det låta. bara ni håller samma thala-kvalitet så är jag mer än nöjd. skulle dock vilja att du kim smiskar på nallo med valfritt föremål så att han skyndar på med demoner, och shamaner låter också bra... helt enkelt en del mer om andeplanet, demoner själar och sånt
 

Isendul

Veteran
Joined
28 Feb 2006
Messages
32
Location
Alingsås
Uppdatering, ersättning...

Vad hände med uppdateringen Kim?

En sak som skulle vara kul och se skulle vara om den nya (om den kommer) sidan håller samma kvalité som riotminds.

Och Vässmar, anställ folk för just det ändamålet, det lönar sig. tro mig.
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Uppdatering, ersättning...

Vad menar du med vad hände med uppdateringen?
Vad som uppdaterades står på sidan :gremsmile:
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Re: Uppdatering, ersättning...

Jag tror (observera tror) att han menar den nya neogames sidan... Som jag nämnde tidigare i tråden...

Eller har jag drömmt..? Jag är helt säker på att jag läst/hört att neogames hemsida skulle förändras i grunden... Få en ny layout och sådant där...

Göras till en helt ny sida i princip...
Eller är det bara jag som legat i min säng och drömmt allt detta?? :gremconfused:
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Uppdatering, ersättning...

Det har nog nämnts att det ska ändras en del, men det är inte högprioritet just nu. Men arbete pågår så sakteliga... Jag tror ni kommer bli nöjda.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Re: Uppdatering, ersättning...

Puh, jag började seriöst tro att det var någon önskedröm jag haft någon natt och att jag börjat sprida rykten om uppdatering när det inte alls skulle ligga till på det sättet!! :p Det hade ju varit ganska fult om inget annat...

Nåja, då vet man... Tackar...
 

Ydram

Warrior
Joined
23 Apr 2002
Messages
263
Location
Umeå
Re: Tack Kim ,Faktiskt Tack CJS

Bestialiska Folk är den bok jag sett fram emot mest, särskilt efter det som presenterades i Fenix för inte för länge sedan... Vågar man fråga vad det kan röra sig om för kvartal då den släpps, alltså innan sommmaren(bor norrut, alltså typ senare Juni;) ) eller innan jul?
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Re: Tack Kim ,Faktiskt Tack CJS

Imponerande ugivningstakt, förstår om du vill vara lite restrektiv men tack för informationen. Vem kommer att ligga bakom alverboken (förstår att det kan vara många olika, men vem har den främsta/projektledare rollen)
 

Terrasol

Veteran
Joined
31 Aug 2005
Messages
53
Och han går inte ut med samma sak om Phobia som tidigare ägare. "Kommer ut före årskiftet", de senaste 3-4 åren åtminstone. Nu står det istället "kommer tidigast i slutet av året".

// Terrasol
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Tack Kim ,Faktiskt Tack CJS

Sebastian Andersson, som har varit delaktig, och i flera fall drivande, i många av våra tidigare projekt har övergripande ansvar för den.
Han gör ett mycket bra jobb med Alver
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Tack Kim ,Faktiskt Tack CJS

När det gäller den modulen pratar vi sen vår, tidig sommar. Mycket av arbetet är gjort, men behöver filas på, och en hel del bilder återstår att tas fram. Primära författare till den är Petter Nallo, Sebastian Andersson och Anton Wahnström. De bilder som finns till den gjorde jag för drygt ett år sedan, men vem som kommer att göra de sista återstår att se. Hade i och för sig varit roligt att teckna hela modulen igen efter den första delen, MiM, men tidsmässigt kan det kanske bli lite svårt. Kommer förmodligen få rationalisera bort mig själv som tecknare till stor del. Det finns så mycket annat som måste göras...
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Re: Tack Kim ,Faktiskt Tack CJS

Det låter mycket betryggande. Anser att Drakar är den absolut bästa modulen till EON någonsin och då kan ju den nya Alv boken bara bli helt suverän.
Go Sebastian...

AEGIS PRIME fjäskar fett :gremgrin:
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Re: Tack Kim ,Faktiskt Tack CJS

Oj, bestialiska som jag längtat och dregglat efter en bra stund nu...

Måste bara säga att jag är impronerad av hur mycket som ges ut nu... Mycket imponerad... :gremsmile:
Det ser ut att bli ett wunderbar neogamesår...
 
Top