Nekromanti Tack alla forumiter! …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Pust, pes!

Nu är jag hemma efter att ha slutstädat efter Stockholms spelkonvent 2008. Min arma lekamen känns som om jag blivit slagen med påkar i flera timmar.

Men … jag har haft jätteroligt, och intrycket jag fått när jag pratat med besökare, arrangörer, konventsjobbare och butikspersonal är att många har uppskattat konventet och tyckt att det har varit bra, trevligt och roligt att vara där.

Jag vill tacka alla forumiter (och alla andra) som var där. Både ni som jobbade (fantastisk moppföring, Vildkatt!) och ni som bara var där för att spela.

Tack!

(Vi tog f.ö. cirka hundra rollpersoner av daga i Dungeon of Doom II – ifall någon undrade.)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Tack för ett fint konvent! Bara för att vara nyfiken: hur många deltagare hade ni? Vi sålde över förväntan, men drop in-arrangemangen lockade inte så mycket. Mycket mindre än LinCon, till exempel, och det konventet drog ju ändå inte alls till sig primärt rollspelare.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Tack för konventet! Jag hade fetkul, även om jag inte deltog i några arrangemang, utan bara drog runt och snappade upp folk som annars hade gått till drop in-arrangemang :gremsmile:. Tack till alla som spelade med mig.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Tack för ett mycket välarrangerat och trevligt konvent. Det var synd att det inte kom fler besökare, men jag fick ju träffa några av er jag inte träffar så ofta och det är alltid väldigt trevligt.

Hoppas det inte dröjer ett år tills vi ses igen och att det blir fler SSK i framtiden.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Lite mer rapport

Spelade spel: Dungeon of Doom (2 gånger, jag dog :gremgrin:), Citadels (3 gånger, jag vann alla; det tycks vara ett trevligt litet spel), Blokus (1 gång, det var första gången på länge, kom delad etta), Condottiere (1 gång, gick dåligt som vanligt).
Köpta spel: Race to the Galaxy (inte testat än, men verkar intressant), Tornet mot stjärnorna.
Sålda spel: Ett tjugotal, vilket är ett klart bra resultat med tanke på hur lite folk det var på konventet.
Spellett: Ingenting. Intresset för både Haragada och Nostalgi var mycket lågt. Åtminstone det senaste var förvånande med tanke på hur populärt det var på LinCon.
Forumiter träffade: En bunt. De gamla vanliga snela hestarna och någon enstaka ny bekantskap. Och Rising dök inte upp; det här stöder min teori om att han inte existerar (det kan ha varit en klon eller android eller spegelbild jag träffade på det där DanCon för några år sedan).
Sömn: Riktigt okej, med frukost, dusch och brist på associerad konventssunk. Eftersom vi inte sov på konventet, då. :gremsmile:
Öh, det var nog allt just nu.
 

Dr_Graevling

Veteran
Joined
5 Oct 2003
Messages
69
Location
Falun
Dagen efter... tillbaka i min tråkiga vardag. Men allt roligt jag haft under SSK kommer kunna bidra med energi ett bra tag framöver. Tack till alla ruggigt roliga människor man mött, petat på och spelat med. Ingen idé att nämna alla jag träffat då jag är sämst på namn och därmed med största sannolikhet kommer glömma minst hälften ("jo, och så var det han den där långe med... ööh... hår"). Träffade i alla fall både pajsare jag stött ihop med förr och folk vars ansikten var främmande om än inte skrämmande.
Spel spelade:

3:16 - Sjukt roligt var det. Detta ska köpas.
The Shab-al-Hiri Roach - Också jävligt roligt. Första gången jag testat spelledarlöst. Synd att vi inte hann spela mer än två scenarion.
D&D4 - Herr Nils är ett as och jag borde ha flytt ut ur grottan medan jag fortfarande hade chansen.
Baron Münchhaussen - Dock vet jag inte om detta gills eftersom jag, Genesis och Arvidos spelade det på Wayne's Coffee efter konventet medan vi väntade på att våra respektive tåg skulle gå.

Nåja, jag ser fram emot fler tillfällen att träffa alla sköna typer jag mött under konventet.
Ett extra tack till arrangörerna av konventet!
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Rödrosig över berömmet för min moppföring så kommer det nu också ett tack från mig!

Jag har inte bara överlevt mitt allra första äventyr som SL (och kommit undan med blotta förskräckelsen av att vara så här nära *visar mellan pekfinger och tumme* att få Caligula i min grupp) utan också fått bossa runt som städchef en dag, vara med på flera rollspel, spelat Blokus med Genesis och dr.Graevling, skrattat åt och med Arvidos och Pilzeman, näckat mig för en yrvaken konventsbesökare i tjejernas omklädningsrum samt klippt mig riktigt jävla kort. Allt under tre dagar som kändes alltför korta!

Träffade en hel bunke forumiter i övrigt också och sedan fick jag spendera 29 timmar i tåg, dår Xhakhal och Wera stod för sällskap under ditresan. Och tack Vicotnik för att jag slapp lufsa runt i Stockholm på lördagsmorgonen på jakt efter frisören utan istället kunde sträcka ut mina ben i god sömn på din madrass under fredagsnatten!

Är dock sista gången jag sover borta! Eftersom vi inte skulle missa sista pendeltåget for vi nämligen tidigt och jag gick därmed miste om flera timmars konventande. Hemska, hemska öde!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Dimfrost said:
Bara för att vara nyfiken: hur många deltagare hade ni?
Vet inte exakt, faktiskt. Jag återkommer när vi sammanställt alla listor.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Tack själv, Dante. Konventet var välarrangerat och snitsigt. Det märktes att det finns folk med koll i ledningsgruppen. Lite synd på lokalerna (det saknades en uppenbar allmän hangoutarea, cafeterian var inte optimal för detta) som trots allt var helt okej, och att det kom relativt få människor (kanske tur med tanke på lokalerna också...? ;)) men det var likväl trevligt.

Fick lagom mycket spelat (synd att jag aldrig hann ta mitt anfallsmål i I ain't been shot, Mum! men The Other Guy™ hade ju andra pass att gå på och verkade nöjd, trots att jag mosade hans SS-veteraner i hans första match nånsin.) och lagom mycket softat även om jag bitvis hade outright tråkigt.

Dog två gånger i Dungeon of Doom, men jag fick två eller tre frags så det väger upp. Ska nog dra igång en D&D4-kampanj i samma stil (det vill säga, enbart monsterbashing) vilket indikerar nöjdhet med systemet.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Jag spelade med Caligula. Han verkade väldigt trevlig i verkligheten, så det var faktiskt synd att du inte fick spelleda honom.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Spelade spel:

* Best Friends (Första gången jag spelade det, och jag spelledde. Helt underbart spel)
* 3: 16 (Jag förberedde mig inte riktigt tillräckligt. 3:16 är svårt att spela karaktärsdrivet i ett one-shot, så jag hade nog behövt ett ordentligt scenario)
* Best Friends igen
* 3:16 igen
* The Shab al-Hiri Roach (Vi hann bara med två Events, och ingen hann ens dö. Trots detta var det skoj).
* Best Friends en tredje gång.

Best Friends rockar järnet. Jag spelledde tre olika grupper som spelade sjuksköterskor vid fronten, osäkra goth-tjejer respektive hallåor på TV4.

Kill count: Två rollpersoner i Best Friends (en sjuksköterska som tog livet av sig och en TV4-hallåa som blev offer för en hitman), en i 3:16 (plus ett hundratal aliens, då), och ingen i The Shab a-Hiri Roach. Jag kommer inte upp i Dungeon of Doom-klass, men alla rollpersoner jag hade ihjäl hade starka dödsscener (okej, utom hallåan).
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Jag önskar verkligen att jag kommit.

Det var någon forumit, nån av er som har mitt mobilnummer, som ringde mig fredag kväll och undrade om jag skulle komma. Lite kul, och bittert - jag fick nämligen reda på att min mor egentligen tyckt att firandet av min födelsedag passat bättre förra helgen, bland annat eftersom jag då kunnat bli skjutsad av min moster som ändå skulle upp till hudik, men att hon ändå insisterade på den här helgen för att...

...hon var orolig att jag skulle sitta ensam hela helgen.

Pengarna jag fick på min födelsedag hade täckt inträdet.


Behöver jag säga att jag önskar att min kära mor kunde ha lyft luren och frågat mig innan hon bestämde?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
En storm av publicitet!

Jaaa! Vi finns på kartan! Men det var ingen vidare bra bild av Krille dock. Så stel och märklig ser han inte ut i vanliga fall.

Annars var det ett lugnt konvent, väl lugnt emellanåt. Det hade inte skadat om fler vågat spela våra spel, även om de sålde skapligt. Jag spelade Dungeon of Doom tre gånger och det gick rätt skapligt alla gånger, även om jag inte slog särskilt övertygande. Tyvärr fick jag aldrig nöjet att helt röja ut ett rum utan jag var bara med och banade väg för nästa grupp.

Det var skönt att kunna sova i en riktigt säng och bo på bekvämt gångavstånd. Dessutom åt vi riktigt gott på restaurang DiMetro i Liljeholms centrum. Det enda spel som inhandlades var Krilles Skymningshem. Hade Hunk varit där så hade det kanske även blivit något indiespel.

Rising var saknad och det hade varit kul att ge sig ut på äventyr med Genesis, tyvärr så vågade vi oss inte bort tillräckligt länge ifrån vår butik och andra åtaganden för att spela med honom.

Allt som allt ett trevligt konvent, om än lite smått.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Re: En storm av publicitet!

Kul att det skrivs om konventet (även om inte allting blev helt rätt).

I vanlig ordning lät såväl DN, som SvD och lokaltidningen i Gröndal bli att ta in konventet i sina evenemangskalendarier (men stavgång för 50-plusare tar de minsann in). Undrar vad de har för urvalskriterier.
 

Gyllenberg

Veteran
Joined
13 Oct 2008
Messages
1
Re: En storm av publicitet!

Jag vill passa på att tacka alla som deltog och hjälpte till att göra det här konventet. Deltagare och konventsgrunta, arrangörer och besökare.

Vi ska ta tag i att kolla lite på det där med nästa års konvent och snacka med folk om vad vi ska göra med de som nu orkar ge input.

"general" Gyllenberg
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Vitulv said:
Jag spelade med Caligula. Han verkade väldigt trevlig i verkligheten, så det var faktiskt synd att du inte fick spelleda honom.
Caligula ÄR trevlig i verkligheten. Som många andra är hans IRL-person bara en lightvariant den vi vant oss vid på nätet. Ungefär som du.

/Anders
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Visst är folk vanligtvis trevligare i verkligheten, till exempel (förhoppningsvis) jag själv. Men det finns gränser. Direkta hot om våld har jag svårt att avskriva med "äh, sådär är folk på nätet, i verkligheten är han snel hest". Det vill säga, jag skulle aldrig skaka hand med Caligula.
 
Top