Nekromanti Tabbkomplettering i småpraten

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
På begäran från nån i småpraten häromdagen har jag nu infört tabbkomplettering i småpraten.

Det betyder att om man skriver början av namnet på någon som nyligen skrivit något i småpraten och sen trycker på tab-knappen så kommer hela personens namn att skrivas ut. Har flera personer samma början på namnet så kommer bara den ickeunika biten att skrivas ut, varefter man får lägga till fler bokstäver för att få det unikt och sen trycka på tab igen.

Håll till godo.

För övrigt finns det en risk att Internet Explorer suger och det inte fungerar i den.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
På begäran från nån i småpraten häromdagen har jag nu infört tabbkomplettering i småpraten.
Yay! Gud hörde min bön! Du är en klippa Gardener!

Håll till godo.
Oh yes!

För övrigt finns det en risk att Internet Explorer suger och det inte fungerar i den.
Som alltid då. ... Fast finns det någon seriös människa som fortfarande använder sånt skräp? :gremwink:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Varsågod! Gud hör din bön!

=)

Har irriterat mig på det också till och från, och när jag hittade en färdig tabbkompletteringsfunktion så var det en smal sak att lägga in stöd för det.

Fast jag skulle väldigt gärna kunna fixa jabber-chattrums-stödet. Det skulle vara riktigt coolt.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Själva gatewayen är klar, förutom möjligen lite utf8-problem. Tyvärr kan jag inte köra python på nya servern.

Men jag har hittat ett system för att göra ett RESTAPI för en mysql-databas. Så förhoppningsvis behöver jag bara skriva om anropen från vanlig sql till det, så kommer jag kunna köra gatewayen på en annan server. Det borde inte ta så lång tid att göra.
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Vore det inte trevligt att ha en liknande grej i trådarna också? Trycker jag "reply" på Gardeners post så börjar min post med just "Gardener:". Kommer visserligen vara irriterande ofta, men jag tror att man har nytta av det oftare än inte.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Petter42 said:
Vore det inte trevligt att ha en liknande grej i trådarna också? Trycker jag "reply" på Gardeners post så börjar min post med just "Gardener:". Kommer visserligen vara irriterande ofta, men jag tror att man har nytta av det oftare än inte.
Eller så kan vi börja använda »Citera« istället för »Svara« lite oftare. Då är man ju snäll mot både trådare och plattare och alla fattar på vad man svarar.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Men det står ju upptill på varje inlägg vem man svarat?
... Varför folk som använder snabbmeddelanden utan att se sig för borde få betala böter, för det kan bli så fel...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Möller said:
Petter42 said:
Vore det inte trevligt att ha en liknande grej i trådarna också? Trycker jag "reply" på Gardeners post så börjar min post med just "Gardener:". Kommer visserligen vara irriterande ofta, men jag tror att man har nytta av det oftare än inte.
Eller så kan vi börja använda »Citera« istället för »Svara« lite oftare. Då är man ju snäll mot både trådare och plattare och alla fattar på vad man svarar.
True, :gremwink: jo citera bör man göra om man vill ha någon ordning i större diskussioner, annars vet man snart inte ens själv vad man svarar på, än mindre andra.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
solvebring said:
Men det står ju upptill på varje inlägg vem man svarat?
... Varför folk som använder snabbmeddelanden utan att se sig för borde få betala böter, för det kan bli så fel...
Vem, ja.

Men inte vad man svarat på. Man ska inte behöva klicka på inläggslänk för att se vad nån svarat på.

Inte när det är så sjukt enkelt att bara klicka citera istället för svara.

Egentligen tycker jag vi kan ta bort svaraknappen, så blir det ett aktivt val att ta bort det citerade...
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Ledsen, var inte meningen att teknobabbla, var mest för att samla mina tankar kring problemet. =)

Översättning:
Jag måste bygga om en pryttel så att det funkar med en annan mojäng, eftersom jag inte kan köra det jag vill hos Sverok. Men förhoppningsvis är det inte så jobbigt.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det här håller på att byggas om till v8 av forumet och kommer bli mycket bättre. Förhoppningsvis kommer det bli lättare att följa diskussioner både för dom som använder platt visning såväl som trådat. Den senare får dessutom en rejäl uppdatering som gör att det kommer bli mycket smidigare att använda.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Kanske var nån elak person som postat nåt som kraschade småpraten. Vet inte om det fortfarande är möjligt iofs, hoppas inte det.
 
Top