Nekromanti Tabbar dumheter och skojiga ting

Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Det här inlägget lades (möjligen felplacerat) på eon forumet men jag vill se det här. Jag skulle vilja veta om folks tabbar, misstag och dylikt. Möjligen andra händelser men tabbar är roliga att läsa om /images/icons/smile.gif.

I'm a bastard in disguise as a human.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Dundertabbe

När jag skulle göra en Rp i DoD slog jag inte en tärning på attribut över 9. Det var lite tråkigt faktiskt. Det kanske inte var så roligt att läsa, men det var det bästa jag kunde komma på.

Yassilus
--
Det som inte dödar det härdar....
 
Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Re: Dundertabbe

Jag tackar för att i alla fall någon lägger märke till ett inlägg jag skrivit. Men nej, det var dessvärre inte så kul att läsa. Kan inte folk berätta om de roligaste/konstigaste/hemskaste <Y>HÄNDELSERNA</y> som de råkat ut för om de inte tycker att det är kul med tabbar?

I'm a bastard in disguise as a human.
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Det har varit en del inlägg som handlar om sådant tidigare här på forumet, så det som folk skulle vilja berätta har kanske redan berättat? Jag föreslår att du tittar tillbaka på äldre inlägg på forumen, alternativt väntar en tid och kommer med det här inlägget igen när folk har glömt vad de skrev tidigare...

Ridijeck
som inte har så mycket spännande att berätta heller
 

Anakha

Warrior
Joined
19 May 2000
Messages
266
Location
Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Nor
Nu kommer jag bara på en grej på direkten som var rätt kul när det inträffade (i alla fall för mig som var SL).
En av spelarnas RP i Gemini försökte hursomhelst stoppa en fiendes häst med magi men han fick magisk kortslutning så att magin påverkade honom i stället. Ni kan ju tänka er hur det blir om ryttaren tvärstannar medan hästen galoperar på.
Inte så jätte kul att läsa om kanske, men roligt att uppleva.


/Anakha
"Jag kom, jag såg, jag skrev ett inlägg"
 

storm

Veteran
Joined
6 Jan 2001
Messages
4
Re: Dundertabbe

En ganska så stöddig Dvärg i min spelgrupp fick för sig att anmäla sig frivillig till ett gladiatorspel. Innan det var hans tur så fick vi se hur gladiatorn (som iofs var en slav/fånge) blev totalt sliten i bitar av lejonen och hur de tuggade på dennes benflisor efteråt.

Gissa om han blev skraj!
Som tur var så löste det sig tillslut (utan strid)
 

Micke H

Veteran
Joined
7 Oct 2000
Messages
132
Location
Uddevalla
Å andra sidan...

När jag började spela DoD (nångång i början på 90-talet) förstod vi inte reglerna så bra utan slog fram grundegenskaperna med en T20. Men det var ju inte kul att spela "dåliga" rollpersoner så alla resultat som var 14 eller under slogs om... Om SL var snäll fick vi slå om 15 också /images/icons/cool.gif.

/Micke
http://www.noctum.da.ru <a href="http://www.noctum.da.ru">
</a>
 
Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Re: Dundertabbe

Sånt där är riktigt roligt. Själv kommer jag ihåg när jag spelade tillsammans med Petrus den fete (RP ALLTSÅ!). Då när vi gick där i staden så började hästarna bli oroliga. Det visade sig att han är djurens fiende! Det blev en skening som aldrig tidigare skådats och vi gömde oss och vi skämdes. Senare slog jag ihjäl Petrus med en yxa av misstag men det är en annan historia.

I'm a bastard in disguise as a human.
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Vårdslöshet i rymden

På ett av våra senaste spelmöten var vi tre spelare och en SL. Vid detta tillfälle fick jag för en gångs skulle ha en rollperson och slapp spelleda. Min rollperson och en av de två andra hade ett FV i att framföra rymdfarkoster och vid ett tillfälle i äventyret skulle vi lyfta från en planetbaserad landningsplats och SL ville att vi skulle slå ett FV-slag för att kolla om vi lyckades lyfta ordentligt. Eftersom min RP var kapten på skeppet trängde han sig naturligtvis in i cockpit och tog över spakarna. Slog på kraften lite lagom kaxigt och skulle lyfta med en härlig grace. Jag slog tärningarna och…….FUMMEL. Hela det interna systemet på skeppet pajade ihop och det kom ut lite sot ur motorerna. Jag blev lite putt men vafan sånt händer ju. Vi kallade på en mekaniker som fick gå igenom hela skeppet och laga motorerna. (Tydligen hade vi nästan sprängt hela basen pga av slarv med antimateria motorerna). Vi betalade en STOR summa pengar för lagningen och skyndade oss därefter att komma iväg. Feg som jag var lät jag den andre spelaren i sällskapet med ett FV i Pilot att ta över spakarna. Han rullar tärningarna…och….FUMMLAR! Put put put PANG! Motorerna totalförstörda. Efter ett par dagar och en rejäl summa pengar hade vi lagat skeppet och hyrt (!) in en pilot som skulle få skepphelvetet från planeten. Till slut kom vi iväg. När vi några timmar senare skulle docka med farkosten uppe i rymden tar jag återigen över spakarna. Jag slår tätningen…..och….FUMMEL! BANG! KRASCH! In i hangaren på rymdbasen med full spätta. Skeppet kör över några servicefordon och nosen slår hål på väggen till tullmyndigheterna.

….För nuvarande sitter spelsällskapet i häkte för vårdslöshet i rymden :gremsmile:


/ Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Under ett konventsäventyr i Western var det en kille som fumlade när han skulle rida och skjuta samtidigt, och lyckades skjuta sin egen häst i bakhuvudet. Han gjorde visst en rätt snygg luftfärd...

--
Åke
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Perfekt träff

En gammal goding:

När vi spelade gamla Mutant hittade en rollperson en laserpistol. Som alla som spelat Mutant vet är laserpistoler tämligen mediokra som vapen betraktat.

Problemet var att spelaren lyckades slå perfekt slag första gången han använde den, och lyckades skrota en stridsrobot. Andra gången han använde den slog han också perfekt, och skrotade en slemäcklohypermutant.

Sedan dess var laserpistoler fruktade som slaktarvapen, och den tämligen mesiga psi-mutanten känd över hela Pyrisamfundet som världens värsta gunslinger. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Tradition

Av någon jefla anledning (Guds försyn, Heisenbergs osäkerhetsrelation, tradition eller nåt) lyckades vi alltid fumla och snedtända med den första besvärjelsen som en ny trollkarl kastade i DoD.

Så, en bit in i Svavelvinter var det dags igen. En rollperson hade dött och en ny trollkarl hade skapats, och den fruktade Första Besvärjelsen närmade sig.

Spelledaren plockade fram snedtändingstabellen redan innan spelaren hade slagit: "Sådärja, dags för det traditionsenliga fumlet! Det är väl lika bra att vi slår direkt på snedtändingstabellen, eller hur?"

Spelaren skakade tärningen och sa "Näförfan! Man kan ju inte fumla jämt?!" med ett muntert leende.

...och naturligtvis fumlade han! Jösses vad vi höll på att garva ihjäl oss!

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,642
Location
Uppsala
Alver i Gemini

Jag lyckades smäda en alv i Gemini så hela spelgruppen fick sig ett gott skratt och min rollperson blev invigd i järnalvernas kultur...

Alven hade trilskat sig, tyckte jag, varpå jag slängde ur mig kommentaren: "Varför beter du dig såhär ? Slog din mor dig när du var liten ?"

Tänk er själva hur en alv i gemini skulle reagera när det finns en enda kvinnlig alv - alla alvers mor - som vördas likt en gudom. Det blev en smärre negativ inställning till min karaktär efter det inträffade... åtminstone från nämnda alvs håll :)
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Detta hände i SW.
Rpna skall just gå ned för landning på en av Imperiet kontrollerad planet efter att ha råkat ut för några smärre skador efter en strid med ovan nämdas TIE´s.

Tulltjänstemann -Skyttel ardakis, vi har fått rapporter på att ett skepp som faller in på er beskrivning har anfallit tre av våra fighters, var god och låt er eskorteras ned.

Piloten -öööh, det var inte vi, men vi såg ett skepp som liknade vårt.

Tulltjänstemannen -Min scanner säger mig att ni nyss kommit från Courscant utan att gå ur hyperspace.

Pilot -Eeh, Vi såg det i hyperrymden..

Tulltjänstemann - .....Man kan inte se saker i hyperrymden.

Pilot -Det var välldigt speciella omstänigheter...

Tulltjänstemannen -Förbered er att bli bordade.

David

Varför vara vacker när man kan vara ful?
 

Jon

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
163
Location
Jönköping
En spelare lyckades häva ur sej en mycket intressant mening när vi spelade Marsklandet här om veckan.

Vi hade tagit oss fram till en handelsstation mitt ute i träsket, de enda vi träffat innan dess var svartalfer och mygg. Men en karaktär började ljuga ihop nån historia och när byäldsten blev lite misstänksam frågade han:

- Och var har du fått reda på det här?

Varpå RPn svarade

- Ryktet går i träsket...

/Jon
 

Helgonet

Veteran
Joined
25 Dec 2000
Messages
175
Location
Uppsala
Jag hade en spelare en gång som kastade iväg sin änterhake för att sekunden senare komma på att han faktiskt inte hade något rep.
Den landade snyggt...

Ex nihilo nihil fit
 

ted

Veteran
Joined
20 Sep 2000
Messages
23
Re: Å andra sidan...

Ett annat misstag på temat inte-förstå-reglerna.

I DoD -91 har Krigaren i listan över möjliga yrkesfärdigheter den tämligen användbara färdigheten "Vapenfärdigheter"...

/ ted
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Som om det skulle vara något!

När vi började spela EDD (för en oherrans massa år sen) trodde vi att man köpte multipler av grundchanser i färdigheter, inte separata poäng. Om man hade, säg, SMI-grupp 3 betalade man 12 poäng för att få FV 21 i ett vapen (vi brydde oss inte om max FV 15 heller...). Och vi körde med att man fick hjältepoäng för FV 21...

Våra första karaktärer hade alla grundegenskaper på 20-30 och säkert ett dussin färdigheter över 20... Plus en massa hjälteförmågor...

Det är tur att man har blivit lite visare med åren :gremsmile:.

/Henrik
 
Top