Ta in djur och bybor - en [M E S T E R U L V 2 0 2 0] är i farten!

Basenanji

Myrmidon
Sjukt pepp!

Det här är ju liksom inte ett vanligt varulvsspel utan ett M E S T E R L I G T spel! Och att vinna det här är speciellt. LJS är läskigaste varulvsspelaren av alla. Helt klart. :D

Basenanji

Myrmidon
24 timmars rundor?
Bra fråga Halo!

På lördag 4/7 stänger jag anmälan 18.00. Sedan väljs slumpmässigt Mäster Ulv och denne får göra sina val. Eventuellt får då också medulvar meddelande om vilken fraktion de är på. På söndag eftermiddag delas övriga roller ut och spelet startar måndag 6/7 kl. 12.00!

Därefter blir det 48h mellan runda 1 och 2 och sedan 24h rundor*.

Ni som är ivriga: kolla in det senaste Mäster Ulv i arr av Vimes så får ni en känsla för vad som kommer!
/Basse

*Om det här upplägget möts av arga protester, facklor och högafflar kan jag ändra till ett mer populistiskt, folkligt alternativ.

Vimes

Myrmidon
Därefter blir det 48h mellan runda 1 och 2 och sedan 24h rundor.

Om det här upplägget möts av arga protester, facklor och högafflar kan jag ändra till ett mer populistiskt, folkligt alternativ.
Jag tycker det låter som ett utmärkt upplägg!

Jocke

Halvdanare än Dante på rollspel.
Ni som kört ett spel på den här plattformen redan, vad var kontentan av det? Funkar den bra? Några typiska misstag man kan göra (typ att det går att se antal privata meddelanden någon skickar eller så) som inte hör till det vanliga spelet och bör undvikas?

Björn den gode

Swashbuckler
Ni som kört ett spel på den här plattformen redan, vad var kontentan av det? Funkar den bra? Några typiska misstag man kan göra (typ att det går att se antal privata meddelanden någon skickar eller så) som inte hör till det vanliga spelet och bör undvikas?
Det enda jag tänkte på är väl att det går att se om någon håller på och skriver privata meddelanden, så det första vi gjorde som ulvar var att flytta över vår konversation till en annan plattform, fortfarande liten risk att någon satt och kollade just när vi skickade in mordet, men då hade vi väl fått hävda en annan förmåga. Det finns ju också icke-varulvsskäl att skriva pm så egentligen är det nog inte starkare än det klassiska "jag hörde ljud" argument i live-maffia.

Vimes

Myrmidon
Nu är ju @Konrad Konvalj med i spel, men jag vet inte om han planerat att sitta och screenshotta "vem gör vad"-vyn med samma engagemang som han gjorde för 8-9 år sedan. Jag tror att jag har som defaultinställning att vara osynlig dock.

Sen finns det en annan grej att tänka på gällande nya plattformen: den funkar! Inlägg försvinner inte! Man ser nya inlägg när de läggs in! Citatfunktionen fungerar! O.s.v. allt är bättre!