Varulv Ta in djur och bybor - en [M E S T E R U L V 2 0 2 0] är i farten!

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Sjukt pepp!

Det här är ju liksom inte ett vanligt varulvsspel utan ett M E S T E R L I G T spel! Och att vinna det här är speciellt. LJS är läskigaste varulvsspelaren av alla. Helt klart. :D
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
24 timmars rundor?
Bra fråga Halo!

På lördag 4/7 stänger jag anmälan 18.00. Sedan väljs slumpmässigt Mäster Ulv och denne får göra sina val. Eventuellt får då också medulvar meddelande om vilken fraktion de är på. På söndag eftermiddag delas övriga roller ut och spelet startar måndag 6/7 kl. 12.00!

Därefter blir det 48h mellan runda 1 och 2 och sedan 24h rundor*.

Ni som är ivriga: kolla in det senaste Mäster Ulv i arr av Vimes så får ni en känsla för vad som kommer!
/Basse

*Om det här upplägget möts av arga protester, facklor och högafflar kan jag ändra till ett mer populistiskt, folkligt alternativ.

EDIT: Anmälan stängdes redan vid 12-snåret på lördagen. Så kan det gå när en opportunistisk arrangör fattar självsvåldiga beslut. Vill du ändå hemskt gärna vara med och hade tänkt anmäla dig 17.59 får du väl skicka ett PM till mig så får vi se om det går att göra något åt saken. Men jag lovar inget. /B
 
Last edited:

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Därefter blir det 48h mellan runda 1 och 2 och sedan 24h rundor.

Om det här upplägget möts av arga protester, facklor och högafflar kan jag ändra till ett mer populistiskt, folkligt alternativ.
Jag tycker det låter som ett utmärkt upplägg!
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Ni som kört ett spel på den här plattformen redan, vad var kontentan av det? Funkar den bra? Några typiska misstag man kan göra (typ att det går att se antal privata meddelanden någon skickar eller så) som inte hör till det vanliga spelet och bör undvikas?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Ni som kört ett spel på den här plattformen redan, vad var kontentan av det? Funkar den bra? Några typiska misstag man kan göra (typ att det går att se antal privata meddelanden någon skickar eller så) som inte hör till det vanliga spelet och bör undvikas?
Det enda jag tänkte på är väl att det går att se om någon håller på och skriver privata meddelanden, så det första vi gjorde som ulvar var att flytta över vår konversation till en annan plattform, fortfarande liten risk att någon satt och kollade just när vi skickade in mordet, men då hade vi väl fått hävda en annan förmåga. Det finns ju också icke-varulvsskäl att skriva pm så egentligen är det nog inte starkare än det klassiska "jag hörde ljud" argument i live-maffia.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Nu är ju @Konrad Konvalj med i spel, men jag vet inte om han planerat att sitta och screenshotta "vem gör vad"-vyn med samma engagemang som han gjorde för 8-9 år sedan. Jag tror att jag har som defaultinställning att vara osynlig dock.

Sen finns det en annan grej att tänka på gällande nya plattformen: den funkar! Inlägg försvinner inte! Man ser nya inlägg när de läggs in! Citatfunktionen fungerar! O.s.v. allt är bättre!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Hallå allahopa! Förbered er på spelstart!

I morgon kl 12.00 är sista chansen att anmäla sig och sedan är det kört! Eller...då KÖR VI!

(Vi har några platser kvar ifall
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Känn peppen!

Vem blir Mästerulven? Vad blir spelupplägget? Är det dags för byvinst eller blir vi bortkollrade igen?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
NU STÄNGS ANMÄLAN!

Snart publicerar jag vilka som är med.


Och avgör med slumpens hjälp vem som ska spela M E S T E R U L V 2 0 2 0 !
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Följande enastående varulvsspelare kommer delta i årets MESTERULV 2 0 2 0

LJS Larsson
Vicotnik
Stövelkatten
Halo9000
Xyas
Konrad Konvalj
Vimes
Jocke
Empiricus

Nu väljer jag slumpmässigt vem av dessa som får rollen MESTERULV och denne kommer få information om vilka förmågor som går att köpa mm. MESTERULV får sedan ett PM ungefär samtidigt som alla andra spelare får ett trevligt bekräftelse-PM. På så vis ska ingen kunna avgöra vem som får ett PM med information om rollen som MESTERULV eller ett oskyldigt "Välkommen till spelet!"-PM.

Lycka till alla!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Okej, nu är alla roller utskickade till alla deltagare. Jag kan avslöja att jag har formulerat mig lite olika i era roll-PM, inte för att jag försöker göra det svårare att identifiera varandra genom att analysera roll-PM, utan för att jag är en rätt disträ, glömsk och lite småslarvig person.

Därför avråder jag från att försöka analysera era roll-PM (eller andra PM:n skickade från mig). De ser nog oavsiktligt olika ut även om det ska vara samma information.

Ni får inte avslöja någon information om era roller utanför spel. Och spelet hörni, det startar i morgon kl. 12.00!

Kan alla ni som ser på och inte är med i spel heja på deltagarna inför spelstart med ett inlägg eller en tumme upp?


LYCKA TILL ALLA I MESTERULV 2 0 2 0 !
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Försök inte lura oss Basse, vi alla veta att du är ulven.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Och som påminnelse om regelverket (Tack Feuflux!)

Regler:
1: Ni får inte prata om spelet utanför speltråden (enda undantaget är Mäster Ulv plus eventuell(a) kompanjon(er) som får prata med varandra)
2: Ni får inte redigera/radera inlägg
3: Bara röster som skrivs i fetstil enligt nedan kommer att räknas (observera att det ska vara blankrader före och efter):

Röst: Basenanji

4: Blir det oavgjort i röstantal så blir det den som fick den tidigaste rösten som åker ut.
 
Top