Nekromanti T8 Vs. T10

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Re: Det kanske blir % trots allt...

Antemannen said:
Jo.. Hmm.. Alltså, nu när jag har ramat in vad jag vill med spelet och spel settingen så kanske.. kanske det är procent som gäller..

Spelets outlines är följande:
- Spelet är skräck, med fokus på monster och undersökning, det kommer att likna CoC ganska mycket
- Det fokuserar på studenter/ungdomar

Nu är jag allmänt kär i procent spel, men jag ska fixa till reglerna till procent och testa, om det inte passar riktigt så ska jag byta till tärningspöl igen..

Motivation: Svårt att bestämma mig, därför tar jag det bästa andra systemet jag vet.. BRP-ish...

EDIT: Här är det jag hade skrivit till T8:ans regler
Efter en sån här lång och komplicerad diskussion som engagerat så många och fått fram så många förslag tycker jag att det vore lite av en besvikelse med ett procentsystem.

Det, och du verkar ha satt privacy så att man måste be om lov att se dockumentet med D8 systemet.
 

Hattifnatten

Warrior
Joined
23 Oct 2011
Messages
223
Location
Boden/Luleå,Norrbotten
Re: Det kanske blir % trots allt...

Ja du har kanske rätt, jag ska fortsätta skriva på T8:a systemet, med ett annat spel på sidan av, vilket kanske resulterar i att det tar lite längre tid att skriva färdigt T8:a, men i alla fall...

Nu ska Gdocs fungera igen :gremsmile:
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Tagit mig tid att skumma igenom T8 systemet, och det ser bra ut. Jag skulle helt klart lägga pengar på T8 till ett sånt här spel. Speciellt om storyn och ärlden blir etablerad ordentligt.

Det jag dock skulle vela ha mer info om är angående Karaktären själv. Hur slår man fram egenskaper, hur mycket liv har karaktären, vilka andra egenskaper ska en karaktär inneha, etc.
 
Top