Nekromanti T-shirts för Rollspel.nu

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Råkade hitta en gammal butik för t-shirts med Rollspel.nu-motiv som låg och skräpade på CafePress:
http://www.cafepress.com/rollspel

Dels gjorde jag ett par nya skämt-tröjor för att testa design-programmet, dom kan ni ignorera.

Sen är det en gammal logga, men nån som har tillgång till en ny, finare logga kanske skulle kunna erbjuda en sån.

Hur som helst så tyckte jag det vore kul att göra en med lite mer användar-perspektiv, så jag slängde ihop ett litet förslag:
http://www.rollspel.nu/forum/ubbthreads.php?ubb=avatarmosaic

Bilden är dom senaste 100 skribenterna på forumet, som har avatar.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Sen är det en gammal logga, men nån som har tillgång till en ny, finare logga kanske skulle kunna erbjuda en sån.
Dantes Picbadge-design från FB är snygg. Tycker i alla fall jag.

Bilden är dom senaste 100 skribenterna på forumet, som har avatar.
Suveränt. =)
Skön idé.

Går det förresten att beställa de där gamla prylarna?
Kaffemuggen är ju äg! =)
... Fast iof vore ju en up-to-date kaffemugg och musmatta mycket trevligare.

... Fast jag hatar vita kläder så in i helvete!
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Dantes Picbadge-design från FB är snygg. Tycker i alla fall jag
Det var den jag tänkte på. =)

Går det förresten att beställa de där gamla prylarna?
Kaffemuggen är ju äg! =)
... Fast iof vore ju en up-to-date kaffemugg och musmatta mycket trevligare.

... Fast jag hatar vita kläder så in i helvete!
Jodå, det borde nog fungera. Tror det var 6-7 euro i frakt dock för en t-shirt.

Ska vi göra några riktiga saker så borde vi nog göra det via en svensk motsvarighet istället, som till exempel spreadshirt.se

Det är för övrigt enkelt att göra svarta grejer också, fast jag vet inte riktigt hur det passar med bilden.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Funderar på om man kan baka in loggan mitt i nånstans, så att den tar upp några avatarer i höjd och bredd.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
anth said:
Inser du vilken press du sätter på oss nu? Därifrån vill man ju inte försvinna...
Det var lite av meningen också, en liten morot att vara aktiv. =)

Fast jag skulle ju kunna dra ner storleken på avatarerna lite så att det får plats fler.

Man kanske kan ha avatarmosaiken på ryggen och en liten Rollspel.nu-logga på framsidan?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Gardener said:
Fast jag skulle ju kunna dra ner storleken på avatarerna lite så att det får plats fler.

Man kanske kan ha avatarmosaiken på ryggen och en liten Rollspel.nu-logga på framsidan?
Här är jag lite ambivalent.

Ska du ha avatarerna som tröjtryck tycker jag snarare att de ska vara större - annars blir effekten att man inte ser de enskilda träden för att skogen är i vägen.
Prova att skriva ut bilden med avatarer på en färgskrivare, klistra upp den på någons rygg, backa sedan ett par meter så förstår du vad jag menar.

Å andra sidan vet jag att avatarerna ofta har väldigt låg upplösning så de skulle bara se ut som en bunt pixlar om man gjorde dem större.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jo, det är nog svårt att göra avatarerna riktigt tydliga. Det handlar snarare just om att få ett myller som visar en urval av nyligen aktiva användare.

Har länge haft en idé om en google images-mosaik-skapare. Och detta script skulle ganska enkelt att gå att utöka till ett sånt, men det kräver att jag räknar ut bilders medelfärg. För att kunna använda bilderna som pixlar i en större bild. Så det skulle ju kunna användas för att göra ett mönster av avatarerna. Då är det egentligen bättre att dom är svå och svåra att urskilja.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Gardener said:
Har länge haft en idé om en google images-mosaik-skapare. Och detta script skulle ganska enkelt att gå att utöka till ett sånt, men det kräver att jag räknar ut bilders medelfärg. För att kunna använda bilderna som pixlar i en större bild. Så det skulle ju kunna användas för att göra ett mönster av avatarerna. Då är det egentligen bättre att dom är svå och svåra att urskilja.
det skulle faktiskt vara ganska coolt med en tröja där en massa användares bilder bildar vår loga

jag skulle i alla fall köpa en sådan.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag tror att det är en dålig idé att beställa dom där sakerna förresten. Såg att bilden som används har en bakgrundsfärg, så det finns risk att det kommer med i trycket.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Gardener said:
Jag tror att det är en dålig idé att beställa dom där sakerna förresten. Såg att bilden som används har en bakgrundsfärg, så det finns risk att det kommer med i trycket.
Noterat! :gremlaugh:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Vi får se, det finns inte så jättemånga aktiva användare med avatarer. Det var bara 555 stycken, vilket kan bli svårt att bygga en bild av.

Sen måste det ju finnas färdiga plugins eller nåt till Photoshop som kan göra mönstermosaik från många små bilder. Nån som vet om nåt sånt? Misstänker att det skulle funka bättre än vad jag kan åstadkomma.

Har gjort ett exempel på en t-shirt med 100 avatarer, dock utan mönster:
http://hearty.spreadshirt.se/damtopp-A16350412/customize/color/1

Bifogar bilden som används på t-shirten också. Bilder som inte är uppladdade på forumet är trasiga, men det ska jag förhoppningsvis kunna ordna.
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Gardener said:
Vi får se, det finns inte så jättemånga aktiva användare med avatarer. Det var bara 555 stycken, vilket kan bli svårt att bygga en bild av.

Sen måste det ju finnas färdiga plugins eller nåt till Photoshop som kan göra mönstermosaik från många små bilder. Nån som vet om nåt sånt? Misstänker att det skulle funka bättre än vad jag kan åstadkomma.

Har gjort ett exempel på en t-shirt med 100 avatarer, dock utan mönster:
http://hearty.spreadshirt.se/damtopp-A16350412/customize/color/1
Bör kanske tillägga att folk måste klicka på "Bak" för att ta fram det exempel du talar om. Själv missade jag det först och trodde att du skickat fel länk. Skrev till och med i Småpraten och försöker få kontakt med dig, för att få dig att rätta till länken. Men så kollade jag igen.

Alltså, kolla under bilden och väljs "Bak" för att se exemplet med avatarerna! =)
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,499
Location
En mälarö
Jag skulle vilja ha en skryttröja med bara min egen avatar och mitt eget användarnamn. Det vore coolt.

/Anders
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
En enskild avatar skulle bli ganska liten i tryck. Kanske skulle gå att ha på bröstet iofs, och med stor Rollspel.nu-logga på ryggen istället. =)

Undrar om det går att automatgenerera tröjmotiv på spreadshirt...
 
Top