Nekromanti Tålighet???

Joined
27 Jul 2000
Messages
65
Location
Kalmar
Varför beräknas ens trauma med kroppsbyggnad för??? ett bättre sätt vore att beräkna den med TÅL/2... och sedan modifiera den mot sin kroppsbyggnad...

Klen *0.8 (-20%)
Svag *0.9 (-10%)
Normal *1,0 (+-0)
Kraftig *1,1 (+10%)
Massiv *1,2 (+20%)

något sånthär???
vad sägs va? =)
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
För att kroppsbyggnaden är en funktion av TÅL-STY-VIL, därmed är TÅL redan inräknat.

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
VIL för att det inte bara är fysiskt hur mycket man tål, även psykiskt. STY av den anledningen att man tål mer om man är vältränad vilket inte påverkar TÅL.

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte
 
Joined
27 Jul 2000
Messages
65
Location
Kalmar
Hur mycket jag än vill överleva en pil i huvet med skada 30 så KAN jag inte det! och hur vältränad man är, e ju sin kroppsbyggnad....
eller har jag fel?
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Mind over matter

Underskatta inte psykets makt. Om man är sjuk/skadad och ger upp mentalt så är risken att dö mycket större!

Kanske är det någon form av placeboeffekt -- tror man att man mår bättre (av någon anledning) så gör man det även somatiskt. Några teorier?

MVH
Carl Johan "Mind over matter" Ström
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Re: Mind over matter

Kanske är det någon form av placeboeffekt

Något i den stilen ja. Chansen att du överlever en pil i huvudet med 30 i skada är nog inte särskilt stor i vilket fall, men som CJS säger är den psykiska delen minst lika viktig.

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Nu kom vi visst in på chockvärdet här.
Vilja passar inte in när man räknar ut kroppsbyggnaden, efter som det är svårt att vilja få mindre skada ifrån ett slag.. Däremot är det rätt att en vältränad person tål mer än en otränad.
Däremot är det bra att ha med vilja i chockvärdet..

WHaLe

http://come.to/whale - Eon + Datorer = sant
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
Detta är måste jag påpeka i en värld där vissa individer formar verkligheten med bara ren vilja (Magi).
Vilket om jag förståt saken rätt alla kan lära sig.
Är det då så konstigt att man genom vilja kan höja sina överlevnads changser?

-Moonshadow
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Var kommer VIL in i bilden? Kroppsbyggnaden slås fram med styrka+tålighet+3T6! Vilja har inget med saken att göra. Det du snackar om är Chockvärdet./images/icons/smile.gif
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Eon+datorer?

Angående Eon och datorer blir jag lite fundersam... Kan datorn verkligen hantera alla kommandon av vad man vill göra? Som om en RP vill göra något datorn aldrig räknat med?
En SL kan ju improvisera sakerna, men en maskin... Nä, en maskin som SL fungerar nog inte.
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Ojsan /images/icons/laugh.gif

Så kan det gå om inte haspen är på /images/icons/wink.gif

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte
 
G

Guest

Guest
Re: Kombination?

Varför behöver man överhuvudtaget Datorn då?

En dator kan man använda till mycket. Vad sägs om ett program som man bara knappar in alla tärningsslag på och sedan så får man skadan uträknad automtiskt. Det finns hur mycket som helst man kan göra. Min SL använder en avancerad miniräknare. Den håller koll på datum, sjöresor, tid i spelet (alltså vilken vakt det är) mm. Så datorer eller liknande kan förenkla spelandet.

/Tiamel
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Skapade behov

Den håller koll på datum, sjöresor, tid i spelet (alltså vilken vakt det är) mm. Så datorer eller liknande kan förenkla spelandet.

Jag förstår inte. Hur håller miniräknaren koll på datum på ett enklare sätt än det traditionella?

I övrigt tror jag att många av de detaljer man kan använda datorer för är sådana detaljer man inte skulle bry sig om i spelet om man inte hade en dator som hanterade det. Vad spelar det egentligen för roll om en sjöresa tar en eller två veckor?
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: Skapade behov

Datumen håller nog de flesta bara vag koll på. Själv håller jag bara koll på Åren, då man måste slå åldringsslag och så. Ev. timmar också, men det är ju ganska uppenbart då RP:erna frågar om sådana bagateller hela tiden.
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Re: Kombination?

Du använder sl för att förmedla historien och datorn för att slå på tabeller, räkna ut lite olika saker samt hålla ordning på anteckningar mm.

WHaLe

http://come.to/whale - Eon + Datorer = sant
 
Joined
27 Jul 2000
Messages
65
Location
Kalmar
Re: Kombination?

en fråga bara... hur seriöst känns det att varje gång någon träffar någon måste SL knappa på datorn... Datorn förstör stämmningen totalt!!!
 
Top