[Tävling] Världens mest fantasy land

Vilket land är mest Fantasy

  • Andorra

    Votes: 0 0.0%
  • Bhutan

    Votes: 1 2.6%
  • Brasilien

    Votes: 2 5.1%
  • Egypten

    Votes: 2 5.1%
  • Etiopien

    Votes: 0 0.0%
  • Förenta Staterna

    Votes: 1 2.6%
  • Georgien

    Votes: 3 7.7%
  • Iran

    Votes: 3 7.7%
  • Irland

    Votes: 3 7.7%
  • Island

    Votes: 9 23.1%
  • Kina

    Votes: 1 2.6%
  • Mongoliet

    Votes: 1 2.6%
  • Norge

    Votes: 3 7.7%
  • Nordkorea

    Votes: 1 2.6%
  • Nya Zeeland

    Votes: 3 7.7%
  • Ryssland

    Votes: 1 2.6%
  • Slovakien

    Votes: 0 0.0%
  • Sverige

    Votes: 2 5.1%
  • Sydafrika

    Votes: 0 0.0%
  • Tunisien

    Votes: 0 0.0%
  • Tyskland

    Votes: 0 0.0%
  • Vatikanstaten

    Votes: 3 7.7%

  • Total voters
    39
  • Poll closed .

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,444
Nu är det dags för ett avgörande! Tävlingens premiss och motiveringar för de olika länderna hittar du här.

Tävlingsmomentet är öppet i 48 timmar, dvs till strax 09:45 på Tisdag 12 September.

En röst per person

Må bästa land vinna!
 
Last edited:

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,444
Med nära 24h kvar leder Island med Norge som bubblare.

Är detta ett tecken på att vi saknar ett stort vikingfantasyspel ;)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,444
Det ser ut att bli en stormseger för Island. Innebär detta att ridstrutsar är helt meningslösa?
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Av de länder jag besökt så tycker jag Islands landskap känts mest fantasy. Hade Islands varierande landskap blivit en rollspelsvärld hade det nog blivit beskyllt för att trycka in för mycket olika miljöer på för liten yta och ansetts orealistiskt.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,073
Av de länder jag besökt så tycker jag Islands landskap känts mest fantasy. Hade Islands varierande landskap blivit en rollspelsvärld hade det nog blivit beskyllt för att trycka in för mycket olika miljöer på för liten yta och ansetts orealistiskt.
Nya Zeeland är orealistiskt på samma vis - de får väl välja ett ställe i Midgård att se ut om, inte alla!
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,005
Location
Umeå
Hela jorden är orealistisk på de grunderna. Rymdfantasyn lär oss att en planet enbart består av en biom. En planet som är öken, träsk OCH isplanet på samma gång? Men tjena…
Det är det som är så kul när det görs filmer som ska visa planeter med otroliga miljöer, och de missar att det finns ännu otroligare miljöer på jorden...
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
Det är det som är så kul när det görs filmer som ska visa planeter med otroliga miljöer, och de missar att det finns ännu otroligare miljöer på jorden...
Jag upphör aldrig att fascineras över hur lite folk fascineras över vår egen värld. Jorden är verkligen en fantastisk inspirationskälla och så otroligt intressant utifrån så många olika synvinklar. Såväl politiska, kulturella som rent naturgeografiska.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,073
Hela jorden är orealistisk på de grunderna. Rymdfantasyn lär oss att en planet enbart består av en biom.
Och i första säsongen av Stargate SG-1 är den biomen densamma för alla planeter, eftersom samtliga är ”planet med barrskog” (på samma vis som all natur i Buffy är öken och all natur i tidiga Doctor Who är ett kalkbrott).
 
Top