[Tävling/Utmaning] Monsterutmaningen i (spo)Oktober - Tema MUNNEN

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Monsterutmaningen går ut på att vi då och då skapar nya monster - med beskrivning, bild, och stats - efter ett givet tema.

Den här gången så är temat MUNNEN. Mun som i sådant man äter, pratar, sjunger, och bits med.
Du ska alltså, om du vill vara med:
1. Posta i den här tråden och säga ”Såklart är jag med!”
2. Fantiserar ihop ett monster där MUNNEN på något sätt är framträdande eller viktigt. Skriver en kort beskrivning av monstret.
Beskrivningen ska vara lagom lång, men tillräckligt för att man ska få en förståelse för hur man ska kunna använda monstret i spel. Det får också gärna beskriva hur monstret ser ut, men bara sådant som inte bilden visar.
För bild ska finnas med. Den får vara hur ful som helst. Rita på en servett och ta ett foto med mobilkameran om det är vad som är praktiskt görbart för dig.
Stats ska också finnas med. Och det ska vara stats till ett rollspel skrivet av svenskar, och ett spel som monstret verkar passa till.
3. Posta dit bidrag i denna tråd innan den 18e november.

Strax därefter har vi en omröstning där vi röstar fram det häftigaste monstret som bäst eller mest kreativt använde temat. Dessutom kommer jag som forumets självutnämnde monsterdiggare #1 enväldigt utnämna en egen favorit. Skaparna till dessa två monster kommer jag skicka ett litet pris till (om de vill och skickar mig sin adress).
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Såklart jag är med!

Skulle gärna statta för SKR men det spelet är inte släppt än väl?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Såklart jag är med!

Skulle gärna statta för SKR men det spelet är inte släppt än väl?
Det stämmer. Men att standard AC är 10 är typ allt man behöver veta om man kan liknande OSR-system. Ett exempel:
2HD, AC12, 1AT bite 1d8, MV120/40, ML7
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Tandläkarevän
-Ett monster till Kuf

Nivå: 1
RF: 12
Bett: 1t6S
MV: 6
Bonus: +3/+1
KP/SP: 9/3
EP: 30
Tandläkarevänner är osynliga för vuxna.



Barn får ”gratis” tandvård. Gratis för vem? Inte för tandläkarna eller samhället! Så när ett barn kommer in till folktandvården och behöver för dyr tandvård så meddelar tandläkaren en av Folktandvårdens magiker. Magikern utför sedan en ritual över en av de traffickade slavarna som Folktandvården håller inlåsta i sina laboratorium för att testa experimentella ingrepp på. Ritualen får två förvridna och uppenbart övernaturliga rader tänder att växa fram på personen, ofta i ljumsken eller armhålan men egentligen kan de växa fram var än på kroppen det finns väck. Tänderna är det enda som syns av en parasit från bortom barriären som tagit över offrets kropp. Offrets kropp böjs och förvrids sedan så att tandraden är riktad framåt och alla fyra lemmarna når marken, detta bryter ofta offrets lemmar och ryggrad. Magikern visar sedan tandläkarevännen en bild av barnet som ska dödas och tandläkarevännen ger sig av för att bita barnet till döds. Tandläkarevännen dör när dess blodiga verk är utfört och den spirituella parasiten återvänder till sitt hem bortom barriären släpandes med sig både sin värds och barnets själar. På andra sidan torteras dessa genom att tänder odlas i deras spirituella kött för alltid och alltid.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Jag hade faktiskt lite migränkänningar igår… Men bättre nu. Fortfarande snabbast!
Det tackar vi för! Vilket mysigt monster. Vänskap skapad från Magi, typiskt MLP va? ;)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Tandkrabbor
-Ett monster till Knape

HD: 2 AD: 13 ATT: 2 claw 1d4,1 Bite 1d8 ML: 7 SP: 40



Tandkrabbor är stora krabbor med enorma munnar fyllda med tänder. Tänderna är lika fyrkantiga och hårda som gravstenar. De älskar att fånga ömtåligt kött eller känsliga organ mellan sina tänder och mala det till köttfärs. Tandkrabbor kommer i svärmar av mellan 3 och 12 individer där ledaren är den med störst och fyrkantigast tänder. Om tandkrabborna lyckas fånga ett offer levande kommer de dra med sig dem till sina kolonier där offren sakta äts levande av tandkrabborna över flera dagar.
 
Last edited:

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006
Finns det monster i Ur varselklotet? Vad har de för stats? Jag har inte reglerna men en idé!
 
Top