Nekromanti Tärningsfundering

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: Eh.. Varför förvånar det dig inte..? *undrande* NT

Det vet jag inget om, men det är alltid Han som kommer upp med massa halvfinurliga småtrix eller dy. på detta forumet...
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Bildbevis

För er som undrar hur en T7:a kan se ut så kan ni titta på denna sida. Jag har en likadan tärning som den vita till vänster i den övre bilden.

Tilläggas kan att den faktiskt är förvånansvärt väl balanserad, det blir ungefär jämnt fördelat mellan alla siffrorna. Mycket bättre än den T30 som jag har som har en extrem övervikt på några enstaka sidor.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Angående färgvalet

Hehe, jag undrar varför ingen klagat på det tidigare, de är verkligen hemska. Men jag är ingen designer så jag vet inte riktigt vad jag ska byta till för att det ska vara snyggt. Någon som har något förslag?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Färgförslag:

Någon tämligen ljus omättad färg vore nog behagligast att vila ögonen på. Alltså någon ljusgrå/blå eller liknande. Allra bäst vore det förstås om även färgerna slumpades runt, på så vis blir det mindre ansträngande för ögonen om man skall slå många slag.

Själv är jag förtjust i färger med EE och CC, typ:
<table cellpadding="4" cellspacing="0" border="1"><tr><td bgcolor="#CCEEEE">#CCEEEE</td></tr><tr>
<td bgcolor="#EECCEE">#EECCEE</td></tr><tr>
<td bgcolor="#EEEECC">#EEEECC</td></tr><tr>
<td bgcolor="#CCCCEE">#CCCCEE</td></tr><tr>
<td bgcolor="#CCEECC">#CCEECC</td></tr><tr>
<td bgcolor="#EECCCC">#EECCCC</td></tr></table>

Fedt nice.

/Rising
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Färgförslag

Slumpa färgerna också är ju iofs en trevlig idé men jag skulle nog tycka det vore jobbigare för ögonen att så stor del av skärmen ändrar utseende hela tiden.

Även färgerna är trevliga, men jag tycker inte direkt någon passar in med resten av webbplatsens färgskalor. Provar dock och ser om det blir bra.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Färgförslag

"Slumpa färgerna också är ju iofs en trevlig idé men jag skulle nog tycka det vore jobbigare för ögonen att så stor del av skärmen ändrar utseende hela tiden."

Det är okej om färgerna är ljusa och nästan gråa. Då blir det ju så liten skillnad varje gång. Men du har nog rätt i det där om att färgerna inte passar in.

Ta dessa istället då, de är baserade på den Codex-bruna färgen:

<table cellpadding="4" cellspacing="0" border="1"><tr><td bgcolor="#F0DFCB">#F0DFCB</td></tr><tr><td bgcolor="#F9F5E0">#F9F5E0</td></tr><tr><td bgcolor="#E0EAF5">#E0EAF5</td></tr><tr><td bgcolor="#F7EFE2">#F7EFE2</td></tr><tr><td bgcolor="#EAF3E0">#EAF3E0</td></tr><tr><td bgcolor="#DFDFDF">#DFDFDF</td></tr></table>

/Rising
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Färgförslag

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr><p>"Slumpa färgerna också är ju iofs en trevlig idé men jag skulle nog tycka det vore jobbigare för ögonen att så stor del av skärmen ändrar utseende hela tiden."

Det är okej om färgerna är ljusa och nästan gråa. Då blir det ju så liten skillnad varje gång. <p><hr></blockquote><p>

Okej, det kan nog stämma.

Jag har nu tagit de färger du föreslog nu och slumpar mellan dem, och snyggade till typsnittet lite också.

Nu har jag spenderat alldeles för mycket tid på ett så onödigt script, även om det inte tog så många minuter. =]

Nu måste jag bara hitta någonstans att länka in scriptet från.
 
Top