Nekromanti Tänker du köpa The Daughters of Verona?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
The Daughters of Verona är ett kortdrivet spelledarlöst samberättarspel om komedier i Shakespeares anda.

Det är fantastiskt roligt, tämligen ickevåldsamt, och så fullt av sexuella anspelningar och snuskiga ordlekar som spelarna kan önska.

Spelarna spelar en teatergrupp som tvingas improvisera en pjäs på stående fot inför en fullsatt teater.

Med i spelet följer ett ramverk för hur man kan spela pjäsen "The Daughters of Verona", för att komma igång direkt. Men det finns också instruktioner för hur man gör sin egen pjäs för de som vill det.

Spelet kommer i en stilig svart BOX, som innehåller de 72 speciella korten som behövs för att spela, samt ett 16-sidors regelhäfte.

--

Det ser ut som jag kommer att göra en första beställning av The Daughters of Verona inom en vecka. Det trycks med POD i USA, och frakten är sviiindyr.

Därför tänkte jag ta hem lite mer än jag personligen behöver så frakten kan slås ut på fler enheter, men hur mycket mer skall jag ta?

Handuppräckning: Vilka är preliminärt intresserade av att köpa ett ex av The Daughters of Verona för 350kr, inklusive frakt inom rikets gränser. Det är inte bindande eller så, jag vill bara få ett hum om hur många jag kan få vidare tämligen omgående.

--

Det är ju tänkbart att man tycker att 350 pix är ganska dyrt för ett rollspel med 72 kort och ett litet regelhäfte på 16 sidor, även om korten är i färg och spelet kommer i en BOX. Och jag håller med, det är rätt dyrt. POD av spelkort är dyrt. Frakt från USA är dyrt.

Men det är ok, vill man komma billigare undan går det bra att ladda ner gratisversionen från http://wilper.wordpress.com/the-daughters-of-verona och skriva ut, klippa och stoppa i plastfickor själv. Jag skulle tro att materialkostnaden på ett sådant projekt landar på 30kr ungefär. Har man inte skärmaskin och sånt hemma tar det en eller två timmar i arbetsinsats. Det finns de som har gjort så redan, och spelar spelet med stor behållning.

Nedan har jag bifogat en bild som visar hur det kan se ut när man spelar med en hemknåpad version, nog så snyggt, inte sant?
 

Attachments

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Jag kommer ju vilja ha ett ex (men det var väl kanske inte helt otippat). Visst för att 350 pix är en del pengar, men det kommer ju faktiskt i en box. :gremsmile:
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
oh, um, jo, kanske. livet är fullt av beslutstvång.. men ja, troligen ja.
:gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Nu har jag beställt hem 10 ex, ni som flaggat hittils får första tjing.

Jag återkommer om sådär en månad eller så när grejjerna har letat sig över Atlanten.
 
Top