Nekromanti System som premierar sammarbete

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Hejsan,
jag håller på och funderar lite på ett system där sammarbete är det centrala och det jag tänker mig är lite abstrakt ett system där man dels får hög yield av att hjälpa någon annan och dels har gemensamma taktiker som man kan öva/utveckla innan. Dessa taktiker är på nivån: Om följande, så gör jag följande och vi får så här mycket plus.

Exempel: Kim och Alex ska slåss mot Ture Troll. Ture anfaller Kim och Kim och Alex har förberett tekniken öppna blåtta, varvid Kim undviker och genom detta ger Alex en möjlighet att slå Ture på ett otrevligare sätt.

Vad tror vi om det?

En tanke jag har är att desto mer komplicerad taktik desto större vinst, vilket pushar mot att spelare bygger upp gemensamma situationer för sina motståndare...
 
Låter mycket trevligt.

Förslagsvis kan man också vara tränad i att genomskåda sådant och Ture låter Kim skutta iväg och vänder sig fullt redo mot Alex som nu står ensam.
 
Back
Top