Nekromanti Synskadad bland socionomer

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Har vi några forumiter med funktionsnedsättning som råkar plugga till socionom? Eller som känner någon med funktionsnedsättning som pluggar till socionom?

En blind bekant till mig (icke rollspelande), som jobbar i synskadades riksförbund, gör något slags undersökning. Kanske finns ju någon här som kan bidra.

Här kommer hans posting:

Under en relativt kort tid är det tre studenter med synnedsättning som hoppat av socionomprogrammet. Nu ska jag ta reda på om det är en slump eller om det finns nåt samband. Pluggar du till socionom eller liknande? Pluggar du på nån av landets socialhögskolor? Vilka svårigheter har du stött på? Hör av dig. mikael.stahl@srf.nu eller 08-39 92 91.
Nu riktar han sig primärt till synskadade, men om någon med andra funktionsnedsättningar har haft liknande erfarenheter/svårigheter, är de välkomna att höra av sig.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag hade en kille i klassen över mig när jag pluggade som var synskadad. Han fullföljde dock hela utbildingen. Jag ska se om jag kan få tag i honom via kompiskontakter.

/Cissi
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,504
Det är en jäkla massa tanke kartor och färgkodade texter att läsa på utbildningen i Lund i alla fall så jag är inte förvånad över att det är tufft som synskadad.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Den här killen var helt blind så några färgkoder hjälpte nog inte honom. Han föreläste om sin situation för oss en gång, det var jätteintressant.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
3 studenter? Det låter som rätt många, hur många synskadade är det på den utbildningen? Och hur stor är andelen avhoppade synskadade i förhållande till avhoppade bland icke synskadade?


Storuggla, varför finns det ostron
 
Top