Nekromanti Synka kontakter från Android till Outlook

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Min pappas primära epost ligger på en egen e-post-domän (i stil med personnamn@företagsnamn.se). Den hanterar han via Outlook.

Dessutom har han en Android-telefon med tillhörande obligatoriskt gmail-konto. Att ta emot och jag tror även skicka mail från företags-eposten på telefonen fungerar fint.

Det han nu vill ha hjälp med, och som jag vänder mig till er för, är att synka kontakter. Så att han har bara ett kontaktregister med både epost och telefonnummer både hemma i Outlook och i telefonen. Hur åstadkommer man det?
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Möller said:
Min pappas primära epost ligger på en egen e-post-domän (i stil med personnamn@företagsnamn.se). Den hanterar han via Outlook.

Dessutom har han en Android-telefon med tillhörande obligatoriskt gmail-konto. Att ta emot och jag tror även skicka mail från företags-eposten på telefonen fungerar fint.

Det han nu vill ha hjälp med, och som jag vänder mig till er för, är att synka kontakter. Så att han har bara ett kontaktregister med både epost och telefonnummer både hemma i Outlook och i telefonen. Hur åstadkommer man det?
Något sånt här program kanske:
http://syncdroid.net/
 

Tomas Lööw

Veteran
Joined
6 Apr 2009
Messages
23
Location
Linköping
Gå till inställningar, sedan kategorin Accounts & Sync (Eller något sådant). Välj Add Account och välj alternativet som heter Corporate i listan på kontotyper. Då säger telefonen något om att ställa in en Exchangeserver.

Jag har inte prövat det själv, eftersom ingen av mina mail använder Exchange, men det ser ut att vara den vägen man ska gå.

(Exakt vad alternativ heter och ligger kan nog variera beroende på Androidversion, detta var på en med 4.0)
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Tomas Lööw said:
Jag har inte prövat det själv, eftersom ingen av mina mail använder Exchange, men det ser ut att vara den vägen man ska gå.
Risken är väl att pappan inte kör en Exchange-server. Men gör han det så är ju saken enkel och biff!
 
Top