Nekromanti Syndicate / Syndicate Wars

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Är det någon som håller med mig om att det gamla datorspelet Syndicate, och dess uppföljare Syndicate Wars (Som är bra mycket coolare IMHO) skulle bli ett utsökt rollspel?

Skrämmande framtidsutsikter och intrigerande syndikat i tidsperioden som motsvarar Syndicate och våldsam diktatur, religöst uppror, och människor som ser verkligheten, i Syndicate Wars..



Arvidos, Syndicate Wars-fan!
(Om någon spelar Half-Life.. Och det vet jag att ni gör! /images/icons/smile.gif Så vore en Syndicate Wars-mod en ÄNNU coolare idé..)
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Är det inte bara att modifiera Neotech lite?

/Seinet Wintermute - Som nu skall lira lite Lord of Destruction med polaren...

 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
I modulen Demon Hunter X, till Kindred of the east (WoD). Så fanns det en organisation som fungerade lite som ett syndikat från syndicate. De hade cybermodifierade människor som sprang deras ärenden, fast deras ärenden var att ha ihjäl vampyrer och sånt; inte att slåss mot andra syndikat.

Annars tycker jag din idé låter riktigt skojig!

"When the DM laughs it is already to late"
"Never say Hi priest to a High priest"
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
det skulle nog bli ett alledeles utmärkt rollspel tror jag... /images/icons/smile.gif

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Va? Neeej..

Bara för att det är utspelas i mörka framtidstäder med mäktiga företag så behöver det inte vara Neotech.. /images/icons/wink.gif

Eller menade du att det bara var att göra en modul till Neotech?
Hmmm, ni som svarat verkar tro att jag tänker göra detta rollspelet.. Nej! Jag vill att NI ska det! /images/icons/tongue.gif

Tja, kanske om några år..



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Va? Neeej..

Jag menade att man tar Neotechs moljöskildringar och regelsystem och bara skapar några syndikat som leker med varandra.

/Seinet Wintermute

 
Top