Nekromanti Symbaroum "West Marches" - Expedition Davokar

GMagnus

Veteran
Joined
17 Jan 2017
Messages
31
Robert E. Howard;n268050 said:
Den gillade jag mycket! Bra grundidé, att det är jobbigt och farligt att knalla omkring i Davokar.

Tackar tackar!
Det är en bit kvar innan jag är helt nöjd med reglerna, och det behövs lite roliga encounter-tabeller att krydda till det hela men sådant är ju upp till var och en.
Grundtanken är att Davokar ska vara så farligt att systemet dödar... ehm.. uuutmaanar spelarna utan att spelledaren går att beskylla.
 

Donk

Veteran
Joined
9 Sep 2011
Messages
8
Jag gissar att tanken är att om en person smyger framgångsrikt så har man även hjälpt sina kamrater att förbli obemärkta och så. Sen undrar jag om det är meningen att Look-Out ska vara baserat på Viljestark (Resolute) eller om det ska vara Vaksam, men det kanske ska representera att man övervinner tristessen i att hålla vakt de långa timmar då det inte händer något.
 

GMagnus

Veteran
Joined
17 Jan 2017
Messages
31
Donk;n268134 said:
Jag gissar att tanken är att om en person smyger framgångsrikt så har man även hjälpt sina kamrater att förbli obemärkta och så. Sen undrar jag om det är meningen att Look-Out ska vara baserat på Viljestark (Resolute) eller om det ska vara Vaksam, men det kanske ska representera att man övervinner tristessen i att hålla vakt de långa timmar då det inte händer något.

Helt rätt min vän. Det spelar ingen roll hur vaksam man är om man inte orkar vara alert en längre tid!
Och ja allt påverkar hela gruppen.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,173
Jag gillar verkligen idéerna för ett Marches-upplägg. Vill man spela Törnetronen-kampanjen tror jag nog det är för dödligt. Jag har funderingar på att spela "open world" med mina spelare och kanske med FATE Core istället för de tillhörande reglerna.
 

GMagnus

Veteran
Joined
17 Jan 2017
Messages
31
Rangertheman;n268269 said:
Jag gillar verkligen idéerna för ett Marches-upplägg. Vill man spela Törnetronen-kampanjen tror jag nog det är för dödligt. Jag har funderingar på att spela "open world" med mina spelare och kanske med FATE Core istället för de tillhörande reglerna.
Ja! Jag är heller inte lite jävla sugen på att låta Ambria och Davokar vara fritt att utforska. Jag lyssnar dock på mina spelares önskningar, någon vill till Karvosti någon vill till Yndaros etc.
Min grundtanke är att låta min inspireras av Törnetronen-kampanjen och göra ett West Marches-upplägg där det är Spelarna som i princip är Elemendra i jakten på Symbar. Eller så lajjar dom bara omkring efter ruin-röjj det är upp till dom men jag tänker att.
Att göra Tistla Fäste till en stad där inget händer förutom att du slösar din välförtjänta Daler och försvinner ner i självömkan om du inte beger dig ut på expedition. Eller skapa en utpost sponsrad av olika faktioner i ett låtsas försök att samarbeta.
 
Top