Nekromanti Sylfens Vrede

Jiminjack

Veteran
Joined
26 Apr 2007
Messages
32
Location
Örebro
Hallå hallå! Jag och min spelgrupp är i färd med att spela Katres Gåtor, men jag har lite funderingar. När kommer igentligen den tredje delen ut? det står Sommar 2007 på Neogames hemsida, men snart är sommaren över... Undrar även om någon har koll på hur lång id det kan tänkas ta innan alla fem delarna finns ute... Det vore synd om det dröjer år, då kampanjen isf kommer bli omöjlig att genomföra.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Per erfarenhet måste jag tyvärr säga att du nog får vara glad om alla derlarna är ute runt sommaren 2008, förutsatt att de fortsätter jobba med det (mellan Diamentäpplet och Katres gåtor var det ju som bekant ett tag...). Det är lite svårt att veta med Neogames (även om de säkert försöker, men frilansare som du vet... (undrar hur många jag gav en pik nu? :gremwink:))
 

MDF

Veteran
Joined
19 May 2004
Messages
112
Location
Jönköping city
Jag tror Sylfens Vrede del 1 kommer komma i en ny utgåva innan del 3 släps, men man vet aldrig, man får leva på hoppet.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Per erfarenhet måste jag tyvärr säga att du nog får vara glad om alla derlarna är ute runt sommaren 2008
Är vi inte lite väl optimistiska med vår optimism nu? Om alla delarna är ute sommaren 2008 innebär det tre nya äventyr på ett år. Glad får man nog vara om alla kommit ut inom två år.

-Hjalle, men det är klart, Katres Gåtor är fortfarande ganska färsk.
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
I Åtanke

Och i åtanke ska man ha att Neogames precis som alla andra rollspelstillvärkare i sverige inte är något storföretag som drivs på heltid. Dvs, familj ochh jobb går förmodligen före hos både Neogames och frilansare, vilket i alla fall jag har full förståelse för.

//Flurtis som anser att man ska vara tacksam över dom eldsjälar som skriver och publicerar hobbyn för oss.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Re: I Åtanke

Jo, vilket var anledningen att jag skrev mitt förra inlägg med glimten i ögat (tänkte ju inte förolämpa någon på riktigt, såklart, ifall någon skulle ha råkat få den uppfattningen). Kände jag bara att jag hade något vettigt att skriva skulle jag gärna hjälpa till med några moduler, men jag behöver nog mer erfarenhet först...
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,226
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: I Åtanke

Dvs, familj ochh jobb går förmodligen före hos både Neogames och frilansare, vilket i alla fall jag har full förståelse för.
Men jag har varken jobb eller familj. Hos mig är det lättjan som går före. :gremsmirk:

- Ymir, borde kanske ha stryk
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Tja... jag har faktiskt ingen direkt koll får jag erkänna men jag vet att Dan har skrivit mycket om inte allt på det. Så det kommer med all säkerhet till hösten nån gång... Lite förseningar får man räkna med men det blir inte 2008.
 

vandraren

Swordsman
Joined
17 May 2002
Messages
453
Location
stockholm
Re: I Åtanke

Apropå det, kan du inte bara skriva klart Västlanden nu? Jag kan skicka pengar till ditt bankkonto, bara den blir färdig nuuuuuuuuuuuuuuuuu! Och då menar jag ASAP, pronto! Detta gäller för övrigt Jargien-modulen också. (som nån annan tomte vägrar skriva klart)

Om du inte gör det så kommer jag hem till dig och spiller kaffe på din bordsduk, kletar snorkråkor på din soffa och sjunger E-types nyaste låt.

Så det är både piska och morot. Piska och morot. Piska och morot. Piska och morot. Mmmmm.... :gremlaugh:
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Re: I Åtanke

Detta gäller för övrigt Jargien-modulen också. (som nån annan tomte vägrar skriva klart)
Ja, verkligen. Jag spelleder en kampanj i Jargien nu, och har bara de något knappa beskrivningarna i GM att gå efter... jag behöver ju göra allt jobb själv nu, ju! :gremfrown:

Fast å andra sidan betyder det att jag inte har något problem med att gå emot det "officiella", eftersom det inte finns.

Vilket kommer slå tillbaka när modulen kommer, och allt som står i den är "fel"...

Vad tusan ska folk behöva ha ett liv för? Skriv klart klart modulerna istället! :gremgrin:
 
Top